Calitate / Pret
Nu mai e niciun secret deja ca noua generație Kia Sportage este mai scumpă. Internetul deja vuiește, însă, adevărul este că toată tehnologia adusă de Kia pe SUV-ul său de succes nu poate fi oferită gratis.
De-a lungul timpului, Sportage a devenit cel mai bine vândut model din gama Kia. Asta, deși nu a fost niciodată cea mai accesibilă mașină vândută de sud coreeni. Chiar și așa, majoritatea clienților vedeau în Sportage o ofertă imbatabilă din punct de vedere al raportului calitate/preț. Rămâne de văzut dacă și noul model va rămâne la fel, având în vedere că nu doar Kia a majorat prețurile pentru modelele noi.
Cel mai ieftin Sportage pe care poți să ți-l cumperi acum în România începe de la sub 26.000 de euro pentru un model dotat cu transmisie manuala, tracțiune față și motor de 1.6 litri, turbo sub capotă. Dacă dorești o versiune hibridă, precum cea testată de noi, prețul crește până la minim 34.500 de euro, preț de listă, pentru versiunea de bază Style.
Primești astfel, în standard, lucruri precum jante de 17 inch, faruri LED, parbriz cu izolare fonică, volan îmbrăcat în piele, tapițerie textilă, scaun șofer reglabil pe înălțime, cu suport lombar, navigație de 12.3 inch, un instrumentar de bord digital de 4 inch, moduri de condus și foarte multe sisteme de siguranță (atât active, cât și pasive).
Modelul nostru de test purta, însă, o etichetă de aproximativ 43.000 de euro. Asta pentru că vorbim de o echipare GT-Line, combinată cu câteva elemente opționale în plus. Printre elementele care ne-au răsfățat s-au numărat un ecran de 12.3 inch pentru instrumentarul de bord, un sistem audio Harman Kardon, un sistem de camere la 360 de grade, faruri adaptive LED cu funcție Matrix, volan încălzit, tapițerie din piele și multe altele.
Comparativ cu rivalii săi, Kia Sportage rămâne o opțiune atractivă. De exemplu, Volkswagen Tiguan are un preț de pornire de 30.700 de euro. Dacă vrei versiunea hibridă, va trebui să urci până la 41.300 de euro (dar trebuie menționat că vorbim de o versiune PHEV, ce va beneficia de o reducere de aproape 5.000 de euro prin programul Rabla).
Pentru Tucson prețurile încep de la 25.000 de euro și urcă la minim 36.100 pentru o versiune hibridă. Mazda CX-5 a primit recent un facelift, iar prețurile au urcat subtil și pentru alternativa japoneză. Însă, ea nu oferă o versiune full-hybrid, ci doar motoare convenționale. Prețurile pentru un CX-5 încep de la 24.700 de euro pentru versiunea cu motor de 165 CP și transmisie manuală.
În acest moment, Nissan Qashqai pare cea mai accesibilă mașină din segment, cu un preț de pornire de 23.500 de euro, în timp ce pentru Honda CR-V, unul din puținele hibride clasice din această zonă, prețurile încep de la 37.000 euro.
Parcă era vreo 18 mii. Plusul ajungerii la 43 mii e că o să am mai puține în față să-mi ia viziunea vizionară. Și tot e bine că n-ați mai pus datele tehnice de la Passat TDI.