Motor / Transmisie
Kia a înțeles că o mașină simbol nu poate risca să fie doar o formă fără fond. Așa că, pe lângă motorizările pragmatice (un diesel de 200 de cai și un benzinar de 255 de cai), Stinger a îmbrățișat cu toată dragostea un V6 de 3.3 litri. Este cheia care deschide poarta către un duel cu modele premium, ca Audi S5 și BMW Seria 4. E un drum riscant, dar pe care cei 370 de cai putere promit să-l facă mai ușor.
370 de cai putere pe o Kia? Ăsta de motiv de a râde cu gura până la urechi. Nu pentru că poate părea o glumă, ci pentru că astfel de resurse chiar te fac să râzi cu gura până la urechi. E o explozie plăcută sub pedala de accelerație, garantată și de cei 510 Nm, un cuplu extrem de generos, mai mare decât cel oferit de principalii rivali germani. Unde mai pui că e livrat încă de pe la 1300 de rotații, deci clar zâmbetul se așterne imediat ce piciorul atinge pedala de accelerație.
Vă spun sincer că am uitat rapid în ce mașină sunt. Pachetul de resurse este impresionant și pare ca un sac fără fund. Chiar și la 180 de km/h simți că mașina are poftă de mai mult.
Sunt mai multe moduri de rulare, fiecare cu propria setare pentru motor și transmisie. Modul Eco are grijă să trimită la culcare o parte din cei 370 de cai, iar modul Smart promite să învețe modul în care conduci. Dacă pe mașina de test toți au plecat cu pedala la fund ca și mine, nu vreau să știu ce impresie și-a făcut calculatorul despre șoferul Stinger-ului de test.
De îndată ce ajungi în modurile Sport sau Sport+, evacuarea începe să se audă așa cum trebuie. Din păcate pentru melomanii care iubesc notele naturale, trebuie să spun că o parte din acest sunet senzațional vine și din boxe. Bineînțeles, aceste moduri de rulare ascut simțurile mașinii și ajută cutia să fie ceva mai promptă.
Și fiindcă tot am ajuns la cutia de viteze, trebuie să precizez că o rulare normală aduce o alternare economică a celor opt trepte. Adică o să rulezi de multe ori subturat pentru a consuma ceva mai puțin. În modurile Sport și Sport+, transmisia se chinuie să țină pasul cu cerințele tale, însă pe circuit e ușor depășită. Nici padelele din spatele volanului nu reușesc să mai dreagă foarte mult situația. Nu e genul acela de intuiție pe care îl primești de la un BMW Seria 4. Nu mai vorbesc de lucruri sfinte cum ar fi PDK-ul de la Porsche, care îți citește gândurile. Deci, exploatarea resurselor motorului V6 pe circuit ar putea fi ușor viciată de comportamentul cutiei.
Motor puternic, cutie ușor ezitantă și sunet ajutat de boxele sistemului audio. Ce ar mai fi de notat la acest capitol? Impozitul. Va fi destul de mare pe piața din România. Motorul de 3.3 litri va scoate din buzunarul proprietarilor 4900 de lei în fiecare an. Ca o comparație, modelele germane care sunt la limita pragului de 3000 de cmc se încadrează la un impozit anual cu peste 50% mai mic: „doar” 2160 de lei.
Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)