Consum
Vă spuneam că sud-coreenii nu și-au permis să arunce pe piața europeană un Stinger cu resurse modeste. Și-au permis însă o relaxare cam mare în ceea ce privește respectarea emisiilor și a limitelor de consum. Pare că cineva de acolo de la Kia și-a spus: „Să le dăm clienților multă putere și performanțe. Nu contează costurile de exploatare”.
Parțial adevărat. Chiar dacă cei care cheltuie peste 50.000 de euro pe o mașină nouă nu se uită de obicei la consum, opririle prea dese la benzinărie s-ar putea să-i sâcâie.
Să o luăm cu valorile de consum în trafic real. Prin oraș, Stinger s-a mulțumit cu 15-16 litri/100 de kilometri, în funcție de trafic. În afara orașului, pe drumul către circuitul de la Adâncata, fără prea multe excese, Stinger s-a oprit la 10 litri/100 de kilometri. În regim de circuit e clar că vorbim de alte valori. În cazul de față, aproximativ 18 litri/100 de kilometri.
Și acum să ne aruncăm un ochi în fișa tehnică. Kia promite că Stinger va consuma în regim mixt 10.6 litri/100 de kilometri. Comparația cu rivalii germani este futilă. Aceștia au valori medii de consum mai mici cu 3 litri. Adică BMW 440i xDrive Gran Coupe promite 7.1 litri/100 de km, iar Audi S5 Sportback 7.3 litri/100 de kilometri. E drept că au ceva mai puține resurse, dar asta nu justifică diferența uriașă.
Am păstrat pentru finalul acestui capitol un „știați că”. Știați că versiunea de 370 de cai putere a lui Kia Stinger are emisii de 244 de g/km, adică mai mari chiar și decât ale unui Porsche Panamera Turbo cu motor V8 de 550 CP?
Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)