Kia Stinger

3.3 Benzina Biturbo (T-GDI) 370CP 4x4 Aut8 GT

Consum

2.5

Vă spuneam că sud-coreenii nu și-au permis să arunce pe piața europeană un Stinger cu resurse modeste. Și-au permis însă o relaxare cam mare în ceea ce privește respectarea emisiilor și a limitelor de consum. Pare că cineva de acolo de la Kia și-a spus: „Să le dăm clienților multă putere și performanțe. Nu contează costurile de exploatare”.

Parțial adevărat. Chiar dacă cei care cheltuie peste 50.000 de euro pe o mașină nouă nu se uită de obicei la consum, opririle prea dese la benzinărie s-ar putea să-i sâcâie.

Să o luăm cu valorile de consum în trafic real. Prin oraș, Stinger s-a mulțumit cu 15-16 litri/100 de kilometri, în funcție de trafic. În afara orașului, pe drumul către circuitul de la Adâncata, fără prea multe excese, Stinger s-a oprit la 10 litri/100 de kilometri. În regim de circuit e clar că vorbim de alte valori. În cazul de față, aproximativ 18 litri/100 de kilometri.

Și acum să ne aruncăm un ochi în fișa tehnică. Kia promite că Stinger va consuma în regim mixt 10.6 litri/100 de kilometri. Comparația cu rivalii germani este futilă. Aceștia au valori medii de consum mai mici cu 3 litri. Adică BMW 440i xDrive Gran Coupe promite 7.1 litri/100 de km, iar Audi S5 Sportback 7.3 litri/100 de kilometri. E drept că au ceva mai puține resurse, dar asta nu justifică diferența uriașă.

Am păstrat pentru finalul acestui capitol un „știați că”. Știați că versiunea de 370 de cai putere a lui Kia Stinger are emisii de 244 de g/km, adică mai mari chiar și decât ale unui Porsche Panamera Turbo cu motor V8 de 550 CP?

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 13:24

    Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)

  • Sage, joi, 26.04.2018 13:37

    De mult speram sa ajunga la teste si in Romania. Internet-ul vuieste deja de cateva luni cu laude la adresa acestui model. Mai ales (aproape exclusiv) in versiunea cu motor V6. Ma bucur ca v-a placut, dar pentru mine ar fi fost mult mai relevanta varianta cu 255 CP. La 33 800 Euro, Kia Stinger reprezinta performanta facuta accesibila la niste dimensiuni care sa-ti permita sa o prezinti sotiei ca pe masina inteleapta familiei :) Ca doar are 5 locuri, portbagaj si 7 ani de garantie!

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 14:49

    @Sage: Da, versiunea pomenită de tine (are sub capotă motorul lui i30N, că tot veni vorba) e mai adaptată Europei suprataxate, dar și traficului actual. Deși nici ea nu se vinde deloc bine (o să revin la asta). http://www.autobild.de/artikel/audi-a5-sportback-bmw-4er-gran-coupe-kia-stinger-test-13435123.html ...e linkul spre un test obiectiv (deși nemțesc :-)) cu rivalele germane vizate de coreeni, din care aflăm că prețul *înțepătoarei* e într-adevăr mai accesibil (cu 5-6.000 euro - nu chiar enorm deci), însă (punctez doar): - spațiul ei interior nu convinge - mai ales pe banchetă, în ciuda dimensiunilor (e cea mai mare din test.) - consumul mediu real e cu cca 20% mai mare, iar cel în utilizare sportivă cu +30% (14,6 l vs 11 l - Audi.... care-i și Quattro, subliniez.) - sprintul 0-100 km/h plus timpii de repriză sînt și ele mai slabe decît ale ambelor rivale, motivate sigur și de masa proprie cu cca. 110 kg mai greuceană. - frînează ceva mai slab (2 m în plus nu par mulți de la 100 km/h, dar...) Pozitiv: e la fel de silențioasă. Și cam atît. Ahm, și calitatea scaunelor / interiorului e comparabilă (cu a BMW-ului mai ales), deși inspirația Daimler e observabilă. P.S. ref. la vînzări (toate versiunile): 225 exemplare-n februarie (Europa) vs. 1.344 în SUA. ...Alte întrebări?! (nu doar dinspre mînuțele roșii :-)) Să nu uit - am eu una pt AM: de ce lipsesc oare testele comparative?

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 15:14

    P.S. Ai reaku nemți, :-) par a fi totuși obiectivi...doar pînă la bani.: Fiindcă, deși am luat de bun tabelul unde scrie: Testwagenpreis (wird gewertet) 55.430 Euro 55.950 Euro 49.290 Euro (Audi - BMW - Kia - toate, 2 l L4 Turbo, 252 / 252 / 255 CP), ...echipările mașinilor testate nu-s comparate, ăia 55-56K euroi fiind pt germancele-n versiune standard. ...Cele probate costând 67-72K (cu hiper-echipare ce-i drept) și NU cum scrie-n tabel, aparent credibil (TESTwagenpreis.) Adevăru-i deci undeva pe la mijloc, așa c-o să mai sap un pic după el. Dac-oi avea timp, normal.

  • adi, joi, 26.04.2018 15:42

    foarte misto masina dar consuma mult prea mult pt buzunarul romanilor tocmai de aceea multi vor alege diesel. si terminati cu replicile alea complet idioate cum ca cei care dau 50.000 de euro pe o masina nu se uita la consum....WTF!!!???? sunteti nebuni??sa va zic ca seful meu castiga 25.000 de euro pe luna (GM la multinationala, nu va mint ca nu am de ce) si si-a luat Volvo XC90 pt ca are motor de 2.0 si sunt taxele mai mici plus ca si consumul la Volvo a auzit el ca e relativ ok ( in jur de 11% in oras)...

  • Green_Alex, joi, 26.04.2018 17:16

    @Sage 100%. Mi se pare ca diferentele mici de performante la comparativele cu clasa premium palesc in fata diferentei de pret. Si mie mi se pare mai interesanta tot versiunea europeana de 255cai si tractiune spate. La categoria asta nu are rivali ca masina de familie buna si la ceva distractie. Intradevar marele punct negativ mi se pare consumul asta mai mare. Dar nu stiu cum sta aici motorul asta, ca doar nu o fi la fel ca V6-le. @Adi. Eh nu cred ca doar din cauza consumului si-a lue el Volvo.

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 17:43

    @Green_Alex: Scrisei doar că versiunea 2.0 / 255 CP consumă spre 15 l/100 km la mers sportiv., deci nu cu mult sub V6. Iar pe spritmonitor.de se confirmă consumul mediu *normal* măsurat efectiv, de +10 l/100 km vs. +8 l rivalele consacrate simillare ca putere, dar superioare ca prestații... și mai ales preț - v. comparativul nemțesc tradus (parțial) mai sus. Stinger V6 a bătut oricum Jaguarul XE V6 în alt comparativ, dar nu și A5-ul - tot V6, clar. Habar n-am dacă numai snobismul / conservatorismul clienților tipici *premium* determină vînzările europene anemice ale Stinger-ului (repet, că sigur le-ai sărit și p-astea :-): de cca. 6x mai slabe ca-n SUA), însă mașina nu-i rea pentru prima tentativă Kia la nivelul ăsta. ...Dar nici prea entuziasmantă - doar părerea mea poate și asta, evident.

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 18:15

    P.S....fiindcă afirmația *La categoria asta nu are rivali ca masina de familie buna si la ceva distractie.* ...poate fi contrazisă din mai multe direcții, una chiar surprinzătoare: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG !!! - 280 CP, suta-n 5,4 s efectiv măsurate, consum mai mic, spațiu interior + portbagaj (mult) mai mare, preț comparabil, echipare la fel (L&K) etc. ...OK, nu-i așa cocoșată, :-) dar poate fi și distractivă - zic asta că am condus-o.

  • Tatraurs, vineri, 27.04.2018 11:43

    Haha,pret-ul cerut de Kia, de la 33 000 eur si foarte bine echipata in standard.Ma uit apoi la trotineta clasa A de la Mercedes,de la 30 000 de eur,cheala si cu motor de Logan.Bravo Mercedes,stii sa ii faci pe fraieri la buzunare.

  • Green_Alex, joi, 03.05.2018 08:53

    @Kiro Nu vas=zusem treaba cu consumul (ca este atat de mare la versiunea de 2.0. Ata este intradevar un punct negativ. Ca lamurire legat de afirmatia mea cu lipsa concurentei ma refeream la masini cu tractiune spate. Mie mi se pare asta a fi un lucru destul de important pe care as vrea sa-l incerc la urmatoarea masina si nu prea am vazut alta non-premium care sa ofere asa ceva. (aici exclud MX5 ca aia nu se poate folosi cu familia)

  • @Tatraurs, vineri, 04.05.2018 08:30

    Comparatia KIA - Mercedes e geniala :))