Performante
Cel mai distractiv Kia al momentului este și cel mai rapid Kia al momentului. Pentru asta, Stinger a devenit și primul model Kia oferit cu un sistem de launch control. Pui levierul în treapta D, selectezi modul Sport+, dezactivezi sistemele de siguranță, apeși cu stângul frâna și cu dreptul accelerația și aștepți. Turometrul urcă la 2000 de rpm și în momentul în care ai eliberat frâna, Stinger o zbughește de pe loc mai ceva ca un iepure alergat de un câine de vânătoare.
Modul în care plecarea asta de pe loc te împinge în scaune este de-a dreptul exaltant. Te trezești râzând în hohote. Cu cele 4.9 secunde scurse de la 0 până la 100 de km/h, Stinger este o mașină cu performanțe premium. 4.9 secunde era timpul de accelerare al vechii generații Porsche 911 Carrera. Nu-și imagina nimeni că sud-coreenii vor merge atât de departe.
Cele 4.9 secunde sunt suficiente pentru a bate la mustață BMW 440i xDrive Gran Coupe, care are însă și cu vreo 44 de cai putere în minus. Când vine vorba de Audi S5 Sportback, Stinger pierde „liniuța”, întrucât neamțul face „suta” în 4.7 secunde, chiar dacă are cu 16 cai putere mai puțin.
Stinger recuperează la viteză maximă, întrucât promite să ajungă la 270 de km/h, cu 20 de km/h mai mult decât rivalii germani, limitați la 250 de km/h.
Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)