Interior

4.5

Locul unde Lexus ES se distanțează de rivalii săi este, fără îndoială, la interior. Aici au fost implementate principiile Omotenashi, o veche tradiție japoneză care presupune anticiparea nevoilor oaspeților tăi și oferirea de soluții pentru acestea.

Materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, chiar peste ceea ce vei regăsi în ofertele producătorilor germani. Pielea iese în evidență, fiind supusă unui proces de vopsire în totalitatea adâncimii ei, fără a-și pierde din calități.

Tot în modelul nostru de test am fost întâmpinați și de elemente decorative pe bord, uși și consola centrală, făcute din lemn de bambus. De ce? Pentru că acesta se regenerează foarte repede, având un impact minim asupra mediului. Iar textura elementelor folosite, inclusiv pe volan, este imbatabilă.

Spațiile de depozitare sunt și ele destul de generoase și bine poziționate, de la cele de pe panourile ușilor, până la cotieră, torpedo și zona din spate.

Ceea ce s-ar putea să nu fie pe placul tuturor, însă, va fi zona de sub ecranul sistemului multimedia. Aici vei găsi o puzderie de butoane pentru diversele funcții ale mașinii. Sigur, totul e ornat foarte ergonomic, dar în anul 2022, mulți clienți sunt deja educați să prefere ecrane sensibile la atingere. Și e păcat, pentru că butoanele dintr-un Lexus au o anumită textură la atingere, pe care, probabil, o vom uita în viitor.

O altă problemă poate fi spațiul la cap pentru cei mai înalți. Profilul acoperișului modelului ES300h este destul de coborât, iar asta ia din spațiul disponibil, atât în față, cât și în spate. Subsemnatul, la 1.84 metri înălțime, a încăput la limită în spate, iar persoanele mai înalte ar putea avea probleme și mai mari.

Chiar și așa, Lexus ES rămâne unul dintre cele mai spațioase modele din segment, alături de Audi A6. Faptul că au la dispoziție platforme cu motoare montante transversal și tracțiune față ajută în acest sens. Mai mult, pe locurile din spate te vei simți tratat regește, având la dispoziție un panou de comandă pe cotiera centrală. Acesta îți va permite să rabatezi scaunele spate sau să ajustezi temperatura interioară și chiar să schimbi postul/melodia din sistemul multimedia.

Pentru asta însă, renunți la posibilitatea rabatării banchetelor spate, atunci când vrei să transporți obiecte voluminoase. Spațiul din portbagaj rămâne cel mai mic din segment, cu 454 de litri în total.

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți