Lexus LC

3.5 Hibrid (V6) 359CP Aut1 Sport Premium

Tinuta de drum

4.5

După cum ziceam și mai sus, Lexus LC este dezvoltat pe o platformă nouă, care asigură o rigiditate superioară lui LFA și vine cu un design destul de simplu și eficient: motor amplasat central și propulsie spate. O ecuație care plasează șoferul în deplin control. Și sistemele cu care coupe-ul este echipat mențin lucrurile sub control.

Dacă întâlnești însă carosabil umed, o bruscare a accelerației aduce ruperi de aderență pe puntea spate chiar dacă te afli în modul Comfort. Pe asfalt uscat, distracția începe abia în modul Sport S+. Totul se transformă într-o adevărată fiesta dacă decizi să mergi până la capăt și să decuplezi complet sistemele electronice. Lexcus LC500h începe un dans îndrăcit, pe care ar fi bine să-l stăpânești. Multe piruete, glisări controlate și câteva fandări.

Odată ce ai dezactivat sistemele rămâi doar tu și puntea spate. Intervine între voi o direcție care nu transmite foarte multe informații, dar care este extrem de precisă și plăcută. Bonus, pe versiunea testată de mine, direcția standard a fost completată și de una pe puntea spate, care putea ajusta unghiul roților cu până la două grade.

Cert este că pe circuitul Academiei Titi Aur n-am căutat de prea multe ori traiectoria perfectă. Am profitat din plin de pofta de drifturi a lui LC500h. Însă, atunci când a vrut să meargă tare și corect, japonezul a făcut-o. Aș avea unele obiecții doar în ceea ce privește frânele, care uneori păreau că obosesc prea repede.

Pe șosea, LC500h este mai degrabă un grand tourer, deși nu are prea mult din relaxarea unui astfel de model, suspensia fiind destul de îndârjită. O suspensie care include o articulație față dezvoltată în șase luni. N-au reinventat japonezii apa caldă, doar că, având o consolă față foarte îngustă, instalarea suspensiei era constrânsă de aceste dimensiuni.

Amortizoarele adaptive reușesc să îți aducă și o față ceva mai confortabilă a modelului japonez. Antifonarea suspensiei este bună și nu există zgomote neplăcute în habitaclu la trecerea peste denivelări. De altfel, întreg habitaclul este foarte bine izolat de exterior.

  • CRCTȘ, miercuri, 04.09.2019 11:01

    Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?

  • pipo, miercuri, 04.09.2019 13:05

    Ohhh...dar de ce sa-ti bati joc in halul ala de un asa interior !? Designul in sine e unul reusit , dar de ce sa te "cufuresti" cu atata maro peste tot ? Cum ar fi sa te imbraci in costum maro, camasa maro, cravata maro, pantofi maro si sosete tot maro !!?? Si nu am inteles chestia cu CVT-ul plus inca o cutie cu 4 rapoarte ...adica avem 2 cutii ? Deci avem 2 motoare cu tehnologie diferita si acum avem si 2 cutii cu tehnologie diferita ...pe aceeasi masina ...fereasca sfantu'..dar ma rog , fiecare face ce vrea cu banii lui . Masina nu "suna" rau in rest si arata bine , stil inconfundabil Lexus, totusi cu ceva exagerari tipice japoneze pe ici pe colo , aglomerari de linii si ornamente de care ei sunt se pare indragostiti iremediabil.

  • Andrei, miercuri, 04.09.2019 16:22

    Punctajul e de neinteles, presa critica tinuta de drum la viteza mica, sistemul multimedia slab si spatiul limitat de pe bancheta lucruri, erori impardonabile la acest nivel de pret. Ca orice Lexus sau Toyota vine cu cateva erori fatale, dovada si vanzarile aproape inexistente.

  • nume, miercuri, 04.09.2019 18:55

    Un test auto obiectiv si/sau ajutator? Cu greu o sa gasesti in "presa" romaneasca. Citare din Top Gear UK: "Everything about the LC is bold - the design, the technology, the price point – and it backs it all up with a genuinely-engaging driving experience. On one condition… That you ignore the hybrid and buy the LC500, because the difference in powertrain response, overall performance and general driving satisfaction is night and day. Make no mistake, the hybrid is a clever piece of technology, but trying to improve a flawed piece of technology (the CVT ‘box) by throwing more technology at it just doesn’t wash. You can Tipp-Ex out a stain on your white shirt, but it’s never going to solve the problem entirely. The LC500h is a 6/10 car. The 8/10 LC500, then, is resounding proof that until the combustion engine is carried off on a stretcher for good, the old way is still the way forward."