Tinuta de drum
După cum ziceam și mai sus, Lexus LC este dezvoltat pe o platformă nouă, care asigură o rigiditate superioară lui LFA și vine cu un design destul de simplu și eficient: motor amplasat central și propulsie spate. O ecuație care plasează șoferul în deplin control. Și sistemele cu care coupe-ul este echipat mențin lucrurile sub control.
Dacă întâlnești însă carosabil umed, o bruscare a accelerației aduce ruperi de aderență pe puntea spate chiar dacă te afli în modul Comfort. Pe asfalt uscat, distracția începe abia în modul Sport S+. Totul se transformă într-o adevărată fiesta dacă decizi să mergi până la capăt și să decuplezi complet sistemele electronice. Lexcus LC500h începe un dans îndrăcit, pe care ar fi bine să-l stăpânești. Multe piruete, glisări controlate și câteva fandări.
Odată ce ai dezactivat sistemele rămâi doar tu și puntea spate. Intervine între voi o direcție care nu transmite foarte multe informații, dar care este extrem de precisă și plăcută. Bonus, pe versiunea testată de mine, direcția standard a fost completată și de una pe puntea spate, care putea ajusta unghiul roților cu până la două grade.
Cert este că pe circuitul Academiei Titi Aur n-am căutat de prea multe ori traiectoria perfectă. Am profitat din plin de pofta de drifturi a lui LC500h. Însă, atunci când a vrut să meargă tare și corect, japonezul a făcut-o. Aș avea unele obiecții doar în ceea ce privește frânele, care uneori păreau că obosesc prea repede.
Pe șosea, LC500h este mai degrabă un grand tourer, deși nu are prea mult din relaxarea unui astfel de model, suspensia fiind destul de îndârjită. O suspensie care include o articulație față dezvoltată în șase luni. N-au reinventat japonezii apa caldă, doar că, având o consolă față foarte îngustă, instalarea suspensiei era constrânsă de aceste dimensiuni.
Amortizoarele adaptive reușesc să îți aducă și o față ceva mai confortabilă a modelului japonez. Antifonarea suspensiei este bună și nu există zgomote neplăcute în habitaclu la trecerea peste denivelări. De altfel, întreg habitaclul este foarte bine izolat de exterior.
Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?