Motor / Transmisie
Încăpăţânarea celor de la Lexus în privinţa motorizărilor este destul de puternică. Abia cu NX au lansat o motorizare 2.0 turbo, prima din scurta lor istorie, iar diesel-urile nu sunt în agenda lor pentru prezent sau viitor. Şi se concentrează pe hibrizi, cât mai mulţi hibrizi. Pe de o parte, au dreptate, au făcut primul SUV hibrid din lume în 2005 şi nu a fost un eşec, iar marca Lexus a comercializat peste 800.000 de hibrizi de când a început să-i vândă.
Pentru că NX este mai mic decât RX, era necesar un sistem hibrid cu motor convenţional mai mic, aşa că au optat pentru o unitate Atkinson de 2.5 litri, alimentată cu benzină. Este cel mai mic sistem hibrid oferit vreodată de Lexus, asigură o putere totală de 197 CP, superioară celei asigurate de motorizările echivalente ale rivalilor cu propulsoare cu ardere internă, dar inferioară celei asigurate de Audi Q5 Hybrid, celălalt model de acest gen din segment.
Trenul de propulsie al lui NX 300h este oferit în două variante: tracţiune faţă sau tracţiune integrală. Diferenţa dintre acestea implică un motor electric suplimentar pentru a doua variantă, care angrenează doar roţile din spate atunci când puntea faţă pierde aderenţa. Ca să trecem rapid în revistă ce înseamna NX300h, vorbim despre un propulsor 2.5 benzină de 115 CP şi 210 Nm, asistat de un sistem hibrid format dintr-un motor-generator de 143 CP la nivelul punţii faţă şi de un motor de 68 CP pentru puntea spate. Cele trei motoare formează sistemul de propulsie hibrid al lui Lexus NX 300h cu tracţiune integrală, cotat cu 197 CP.
Transmisia este de tip CVT şi simulează şase trepte. Spre deosebire de celelalte CVT-uri din gamă, cei de la Lexus au implementat o funcţie kick-down, care să-i dea şoferului senzaţia că este la volanul unei maşini cu transmisie automată convenţională atunci când apasă puternic acceleraţia. Asta înseamnă că NX încearcă să nu se mai comporte ca o maşină obişnuită cu transmisie CVT atunci când apeşi puternic acceleraţia, adică să nu tureze motorul cu ardere internă la maximum şi să lase transmisia să-şi facă treaba, ci să emuleze schimbarea unor trepte prin modificarea rapoartelor astfel încât acceleraţia să fie percepută ca la o maşină normală.
Acest sistem hibrid este pentru cei care nu vor acceleraţii brutale de la SUV-ul lor, fie el premium sau nu. NX 300h este potrivit pentru şoferii care vor rafinament, silenţiozitate şi confort în deplasare. Motorizarea cu ardere internă este pornită şi oprită fără ca şoferul sau ocupanţii să perceapă vreo vibraţie, dar aceasta se face auzită subtil la bord atunci când acceleraţia este apăsată puternic. Din fericire, antifonarea este bine gândită şi nu există vreun sunet neplăcut sau prea puternic, iar prezenţa sa nu ar trebui să mire pe nimeni - vorbim despre apăsarea acceleraţiei la podea într-o maşină, este normal să crească nivelul decibelilor emişi de motor.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.