Lexus NX

2.5 Hibrid (300h) 197CP 4x4 Aut1 Luxury

Motor / Transmisie

4.5

Încăpăţânarea celor de la Lexus în privinţa motorizărilor este destul de puternică. Abia cu NX au lansat o motorizare 2.0 turbo, prima din scurta lor istorie, iar diesel-urile nu sunt în agenda lor pentru prezent sau viitor. Şi se concentrează pe hibrizi, cât mai mulţi hibrizi. Pe de o parte, au dreptate, au făcut primul SUV hibrid din lume în 2005 şi nu a fost un eşec, iar marca Lexus a comercializat peste 800.000 de hibrizi de când a început să-i vândă.

Pentru că NX este mai mic decât RX, era necesar un sistem hibrid cu motor convenţional mai mic, aşa că au optat pentru o unitate Atkinson de 2.5 litri, alimentată cu benzină. Este cel mai mic sistem hibrid oferit vreodată de Lexus, asigură o putere totală de 197 CP, superioară celei asigurate de motorizările echivalente ale rivalilor cu propulsoare cu ardere internă, dar inferioară celei asigurate de Audi Q5 Hybrid, celălalt model de acest gen din segment.

Trenul de propulsie al lui NX 300h este oferit în două variante: tracţiune faţă sau tracţiune integrală. Diferenţa dintre acestea implică un motor electric suplimentar pentru a doua variantă, care angrenează doar roţile din spate atunci când puntea faţă pierde aderenţa. Ca să trecem rapid în revistă ce înseamna NX300h, vorbim despre un propulsor 2.5 benzină de 115 CP şi 210 Nm, asistat de un sistem hibrid format dintr-un motor-generator de 143 CP la nivelul punţii faţă şi de un motor de 68 CP pentru puntea spate. Cele trei motoare formează sistemul de propulsie hibrid al lui Lexus NX 300h cu tracţiune integrală, cotat cu 197 CP.

Transmisia este de tip CVT şi simulează şase trepte. Spre deosebire de celelalte CVT-uri din gamă, cei de la Lexus au implementat o funcţie kick-down, care să-i dea şoferului senzaţia că este la volanul unei maşini cu transmisie automată convenţională atunci când apasă puternic acceleraţia. Asta înseamnă că NX încearcă să nu se mai comporte ca o maşină obişnuită cu transmisie CVT atunci când apeşi puternic acceleraţia, adică să nu tureze motorul cu ardere internă la maximum şi să lase transmisia să-şi facă treaba, ci să emuleze schimbarea unor trepte prin modificarea rapoartelor astfel încât acceleraţia să fie percepută ca la o maşină normală.

Acest sistem hibrid este pentru cei care nu vor acceleraţii brutale de la SUV-ul lor, fie el premium sau nu. NX 300h este potrivit pentru şoferii care vor rafinament, silenţiozitate şi confort în deplasare. Motorizarea cu ardere internă este pornită şi oprită fără ca şoferul sau ocupanţii să perceapă vreo vibraţie, dar aceasta se face auzită subtil la bord atunci când acceleraţia este apăsată puternic. Din fericire, antifonarea este bine gândită şi nu există vreun sunet neplăcut sau prea puternic, iar prezenţa sa nu ar trebui să mire pe nimeni - vorbim despre apăsarea acceleraţiei la podea într-o maşină, este normal să crească nivelul decibelilor emişi de motor.

  • mog, joi, 09.10.2014 15:00

    Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.

  • Lunette, joi, 09.10.2014 15:06

    In sfarsit un suv care arata altfel decat nemtii. Amin, aleluia, doamne-ajuta! Normal insa ca nu-l vor cumpara ai nostri, ca doar n-are tdi, mierea romanului. Astia-s in stare sa ia hibridul si sa-i bage tot motorina.

  • DanG, joi, 09.10.2014 16:17

    Desi se spune ca masinile nemtesti sunt pentru cocalari, eu uratenie mai mare decat masina asta rar am vazut. Grila fata e un dezastru, orice ar spune fanii de japoneze. Atat kitsch rar vezi la o masina europeana.

  • I M, joi, 09.10.2014 16:43

    Acest autoturism nu este pentru orcine, este adresat unei categorii de oameni, carora simturile estetice tin mult de arta, de arta bine facuta. Daca esti un fan al marcilor nemtesti si ai avea disponibilitatea financiara pentru un SUV mediu premium, Lexus NX sar putea sa-ti schimbe perceptia despre aceste genuri de masini. Din punctul meu de vedere desingul lui NX este inaintea cerlorlalti rivali, iar ca tehnologie este o alternativa buna avand in vedere fiabilitatea sistemului hibrid pe care priusul ne-a aratat-o de atitia ani. Astept in viitorul apropiat influentele de desng de la lexus, si la firma mama Toyota...

  • Flo, joi, 09.10.2014 17:39

    Daca as avea bani....cu siguranta acest model ar fi prima optiune din clasa sa.In sfarsit un design indraznet si reusit (cel putin pentru mine)

  • ShelbyV8, joi, 09.10.2014 18:09

    Daca era facut de germani era clar pentru cocalari. Asa este pentru cocalarii americani, cu grila uriasa cu mult bling-bling. Mie nu mi se pare nici urat, nici extraordinar de frumos. La exterior mi se pare al doilea in clasa, dupa Evoque. In schimb interiorul mi se pare dezamagitor. Nu spun ca nu e bun calitativ, dar design-ul in partea inferioara a consolei centrale pare din anii '90. Nu imi place nici faptul ca nu au preluat afisajul de la IS/LFA care arata foarte bine. Parca cei de la Lexus, de fiecare data cand vin cu ceva bun, uita de acel lucru la modelele urmatoare. La fel s-a intamplat si cu cutiile cu 8 trepte, care a fost inlocuita cu DSG. @ I M Vezi infulenta de design la noul Yaris.

  • Lache, joi, 09.10.2014 21:06

    @IM vine cumva de la "Inteligentul Mafia"? Lexus a ramas tot o speranta.De cand a aparut.S-a nascut "sapranta" si cam atat.

  • kk, vineri, 10.10.2014 10:45

    masina este usor uratica din anumite unghiuri dar sincer sa fiu as cumpara-o daca as avea banii necesari, mai ales in varianata hybrid

  • razvanis, vineri, 10.10.2014 15:26

    Fiecare este liber sa faca ce vrea cu banii lui, si de asemenea fiecare este liber sa aiba opinii, sa-i placa sau nu ceva fara sa fie catalogat. Din punctul meu de vedere masina asta la prima vedere pare lovita din orice unghi ai privi-o. Putea fi interesanta dar se straduieste prea mult iar la interior anosta si plictisitoare, nu ma refer la calitate ci doar aspect.

  • anti fumuri TDI, sâmbătă, 11.10.2014 23:33

    Prefer oricand rafinamentul unei masini premium japoneze, decat una europeana (excluzand Mercedes-Benz bineinteles).

  • Sorin, luni, 13.10.2014 09:40

    "Performantele " sunt slabe , cuplu 210/4200 dezarmant. Daca si evacuarea "spanzura" ca la toate Toyotele ( si m-as mira sa se fi schimbat ceva) inseamna ca este o mare realizare.... De pret nu comentez pentru ca este chiar ieftina...pentru fraieri....

  • kk, luni, 13.10.2014 12:59

    terminati-va cu performantele!!!! toti sunteti niste mici hakinen pe aici cu studii de ingineri auto ?? genul asta de mentalitate primitiva specifica celor saraci cu duhul pur si simplu imi repugna!!! Daca nu va lace confortul si calitatea atunci luati-va cart de formula 1 si o sa aveti performante pana numai puteti

  • Lache, marţi, 14.10.2014 20:36

    kkt ,tu ce masina ai? Banuiesc ca ai un plina de rafinament si confort,iar de calitate sa nu mai vorbim.Are cumva si lemn de bambus la interior?Esti cumva ruda cu bbb?

  • mog, joi, 16.10.2014 11:55

    kk cand dai 40k+ pe o masina, te astepti sa aiba si ceva putere/cuplu sub capota. mai ales la un suv compact, sa zicem, masina totusi unde bagi 3-4 oameni si niste bagaje destul de des.

  • andy.s, vineri, 17.10.2014 09:11

    ce urat !!!

  • cornelius, miercuri, 08.09.2021 21:27

    am un NX si sunt foarte multumit, confort eleganta,silentiozitate , consum urban 5,9-6,5/100km si cutia cvt este super