Consum
Lexus NX300h are cel mai bun consum mixt dintre toate SUV-urile premium cu tracţiune integrală şi transmisie automată oferite pe piaţă în prezent: 5.3 litri la sută. Celălalt hibrid din segment, Audi Q5 Hybrid, are un consum mixt anunţat de 6.9 litri la sută.
Vom face o excepţie faţă de comparaţiile obişnuite de la acest capitol şi vom include atât diesel-urile, cât şi motoarele pe benzină din ofertele competitorilor, pentru a vedea cât de eficientă este soluţia japonezilor în raport cu variantele convenţionale de propulsie. Ca să fie în continuare relevantă, comparaţia include doar SUV-urile premium de clasă medie cu transmisie automată şi tracţiune integrală.
Comparaţia include Audi Q5 2.0 TFSI quattro Tiptronic, Audi Q5 2.0 TDI quattro S-Tronic, BMW X3 xDrive20i, BMW X3 xDrive20d, Mercedes-Benz GLK facelift 220 CDI 4Matic şi Volvo XC60 facelift D4 AT AWD. Toate modelele menţionate mai au transmisie automată, tracţiune integrală şi un nivel de putere comparabil cu cel al lui Lexus NX300h. Iar singurul competitor apropiat de Lexus NX în materie de consum mediu declarat este BMW X3 xDrive20d, cu 5.4 litri la sută consum mixt.
În cadrul testului nostru, computerul de bord a afişat valori ale consumului de carburant în regim mixt de la 5.3 la 8.1 litri la sută. Consumul a variat în principal în funcţie de stilul de rulare abordat şi de vitezele de circulaţie, a doua valoare fiind realizată după ce am comutat modul de rulare sport pe drumuri şerpuite printr-o zonă muntoasă, la scurtă vreme după ce am părăsit autostrada.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.