Lexus NX
Marile speranțe
Lexus, o marcă a grupului Toyota lansată iniţial doar pe piaţa din SUA, a început o ofensivă globală în urmă cu nouă ani. De atunci şi până acum, a lansat două berline mai mici faţă de nava sa amiral, o compactă şi, mai nou, un nou SUV premium, NX. Acesta din urmă este concurentul direct al lui BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLK şi Volvo XC60. Un segment destul de popular în Europa, dacă ar fi să judecăm după ceea ce vedem pe şosele.
Pe cât de tânără este marca Lexus, pe atât de curajoasă se dovedeşte în strategia de piaţă. În timp ce alţi constructori livrează atât motorizări diesel, cât şi motorizări alimentate cu benzină, cei de la Lexus se încăpăţânează să ofere doar "benzinare" în gamă, fie ele hibride sau nu. Motivaţia japonezilor este destul de simplă, după cum ne-au demonstrat în cadrul conferinţei care a precedat lansarea internaţională a noului NX: cu tehnologia hibridă, NX oferă mai multă putere decât rivalii cu diesel-uri de 2.0 litri şi emite mai puţine grame de CO2 pe kilometru.
Filozofia din spatele lui NX este şi ea la fel de diferită: "Nu era suficient să facem un mini-RX", a spus Keiichi Nishiyama, responsabilul produs pentru acest model. Lexus avea nevoie de ceva complet nou şi diferit de ce a avut până acum în ofertă, iar NX îndeplineşte cu brio această cerinţă.
Prin faptul că este diferit, NX este aşteptat să aducă noi clienţi pentru Lexus, dintre care 80% nu au mai avut un model al mărcii japoneze. Japonezii au atât de multă încredere în NX încât estimează că va reprezenta 1/3 din vânzările mărcii în următorii cinci ani.
Aşteptările sunt mari, dar prima întâlnire cu SUV-ul premium al japonezilor nu a fost o dezamăgire, deoarece NX livrează o bună parte din promisiunile făcute de creatorii săi. Dar cel mai important lucru la acest model este că este diferit de celelalte din segment, iar asta vine ca o gură de aer pentru cei care sperau la ceva mai mult de la un SUV premium faţă de un design sobru şi câteva sute de cai sub capotă.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.