Interior
Tehnologie, tehnologie şi iar tehnologie. Japonezii au înghesuit la bordul lui NX tot ce aveau mai bun în ofertă şi au aranjat totul ca să nu existe client dezamăgit de tehnologia de la bordul acestui model. Lucrurile sunt aranjate destul de ergonomic, deşi există câteva butoane pe care nu le-am remarcat din prima atunci când m-am urcat la volan (cum ar fi comenzile pentru afişajul Head-Up Display, montate unde găseam contactul la modelele care aveau cheie pentru pornire). În afară de multitudinea de butoane, lucrurile sunt uşor de digerat la interior şi te obişnuieşti repede cu atmosfera tehnologizată, pentru că toate comenzile sunt simplu de folosit.
În loc de touchscreen, ai un ecran cu rezoluţie bună şi grafică familiară, comandat printr-o suprafaţă tactilă. Da, Lexus a renunţat în sfârşit la mouse-ul lor ciudat de pe consola centrală pentru un track pad. Evident, am întrebat de ce nu este folosită o rotiţă multifuncţională, cum au constructorii germani, iar japonezii au răspuns că nu face parte din filozofia lor. După cum scriam mai sus, este ceva diferit, dar nu greşit. Suprafaţa tactilă poate fi reglată în răspunsul pe care să-l ofere la atingere şi suportă gesturile standard ale smartphone-urilor moderne, cum ar fi ”ciupirea” pentru a mări şi glisarea degetului într-o direcţie sau alta pentru modificarea rapidă a poziţiei cursorului. Pentru un feedback suplimentar, suprafaţa tactilă vibrează când este deasupra unui buton. Nu am avut nevoie să mă uit la ea nicio clipă atunci când conduceam şi foloseam sistemul de navigaţie, iar asta se întâmpla la primul contact cu maşina.
În ceea ce priveşte confortul, cele două locuri din faţă sunt profilate corect şi se dovedesc a fi foarte comode. Poziţia la volan este potrivită pentru un SUV din acest segment şi toate comenzile sunt la îndemâna şoferului. Remarcăm un nivel ridicat al calităţii materialelor de la bord, existând foarte puţine elemente care nu sunt la locul lor, iar acelea nu sunt oricum butoane care sunt văzute zilnic de şofer sau de pasageri şi nu prezintă o discrepanţă majoră faţă de celelalte materiale de la bord. În plus, le-am observat doar fiindcă există atât de multe finisaje atente la interior. Ornamentele de pe feţele de uşi, de exemplu, sunt realizate dintr-un lemn special numit Shimamoku, finisat special în aceeaşi fabrică şi de aceiaşi meșteri care realizează pianele de concert de top din gama Yamaha.
Locurile din spate oferă suficient spaţiu pentru cap, genunchi şi umeri dacă ai o înălţime de 1.80 metri, bancheta fracţionabilă electric 60:40 (unică în segment) lăsând impresia că ar putea să găzduiască şi pasageri mai înalţi, dacă nu vorbim despre o călătorie foarte lungă. În orice caz, reprezentanţii mărcii spun că NX oferă un nivel de spaţiu în spate comparabil cu un model de segment superior, iar la prima vedere, afirmaţia lor pare să fi veridică. Portbagajul are 555 de litri capacitate, cel mai mare din segment.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.