Calitate / Pret
Cea mai ieftină versiune a lui Lexus NX pleacă de la 43.900 de euro cu TVA inclus. Vorbim despre 300h în versiunea cu tracţiune faţă şi echipare Business. Pentru o versiune cu tracţiune integrală, preţul urcă la 45.500 de euro cu TVA inclus.
Celălalt hibrid oferit în prezent în segment, Audi Q5 Hybrid, costă 58.200 de euro cu TVA inclus. Spre comparaţie, modelele rivale echipate doar cu motoare cu combustie internă costă între 40.000 şi 45.000 de euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Din acest punct de vedere, hibridul de la Lexus este foarte competitiv ca preţ pentru echiparea Business şi sistemul de tracţiune integrală, deoarece se bucură de aceleaşi caracteristici de mai sus la preţul unui automobil cu propulsie convenţională.
Noi am testat echiparea de top din gama NX, Luxury, care costă 65.900 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Aceasta aduce aproape toate dotările posibile în gama modelului japonez, cu foarte puţine excepţii. Are un sistem audio special realizat de compania Mark Levinson, care are 14 difuzoare şi o tehnologie în premieră mondială în domeniu, care promite să asigure calitate audio maximă indiferent de nivelul de compresie al fişierelor audio redate. Tehnologia asta nu este disponibilă în cazul niciunui alt rival şi se numeşte Clari-Fi.
Printre celelalte dotări pe care le mai are NX în standard şi nu le mai găsim nicăieri se numără mânere de deschidere ale portierelor cu yala ascunsă, o premieră în industria auto pentru un mâner care se trage, un suport special de încărcare fără fir a telefoanelor mobile care suportă funcţia Qi charging, router Wi-Fi onboard în standard care promite o conexiune 3G mai rapidă decât cea a telefoanelor mobile folosite în regim de tethering.
Pe de o parte, japonezii de la Lexus au dreptate: unde să mergi cu mai mult de 180 km/h în Europa în afară de autostrăzile din Germania şi ce rost are? Dar dacă ar fi gândit şi clienţii la fel, BMW, Audi şi Mercedes-Benz nu s-ar mai fi întrecut niciodată în specificaţii tehnice. asta mi se pare o aberatie maxima. e alegerea ta sa mergi cu ce viteza doresti, evident in limitele masinii. iti asumi riscurile. mi se pare o justificare de 2 lei, sincer. curand n`o sa mai fabricam motoare de mare putere ca n`avem nevoie sa mergem peste limita legala.