Consum
Când ai tupeul de a anunța că elimini iubitul diesel din gamă și că te vei bate fără probleme de la egal la egal cu un hibrid cu toate motorizările diesel echivalente ca putere din gamele rivalilor, trebuie să-ți faci bine temele. Pentru că tehnologia diesel are - cu toate păcatele ei de epocă recentă - un avantaj masiv: consumul infim.
În cazul lui Lexus UX, lucrurile stau nu bine, ci excelent. Cu un consum mediu mixt calculat la 4.4 litri/100 km (în cazul hibrizilor Toyota, consumul urban e de obicei mai mic decât cel extaurban datorită motorului electric care preia "vârfurile" de consum tradiționale), UX E-Four își depășește net adversarii diesel de puteri asemănătoare din segment, chit că vorbim de grupul german (BMW X1 și X2, Audi Q3 și bătrânul Mercedes-Benz GLA) de frații britanici Jaguar E-Pace și Range Rover Evoque sau despre new-entry-ul Volvo XC40. În cazul acestora, consumul oficial variază între 4.7 și 6.0 litri/100 km.
În testul nostru, hibridul celor de la Lexus s-a achitat la fel de corect de sarcini și nu ne-a înșelat așteptările. Deși testul a avut loc exclusiv în regim extraurban și a oferit secțiuni în care ritmul a fost susținut, UX a păstrat limita consumul în jurul a 6.0-6.5 litri/100 km, cu vârfuri absolute de 8 litri în regim sportiv. Având în vedere că vorbim de un SUV de 184 de cai putere care oferă și tracțiune integrală, valorile sunt mai mult decât decente și ne demonstrează că promisiunea Lexus nu a fost încălcată: da, se poate cu cifre de diesel și fără diesel.
De notat că motorul de 2.0 litri al sistemului hibrid este dotat cu filtru de particule și că se ridică la nivelul standardelor de emisii Euro 6d.
În cazul versiunii UX hibrid cu tracțiune pe puntea față și atât, consumul mediu mixt oficial scade la 4.1 litri/100 km. Nici măcar versiunea pe benzină a lui UX (denumită UX 200), care folosește același motor, dar fără "ajutoare" electrice, nu se face de rușine când vine vorba de consumul mediu mixt: 5.5 litri/100 km. Dar probabil că în cazul acestuia, diferențele dintre cifrele din fișa tehnică și realitatea din teren sunt ceva mai apăsate.
Pertinent test. Vorbind de partile negative, depinde cum folosesti o masina, pentru oras sau o familie de 2 cred ca este suficient, spiritul ecologist nu se prea pupa cu liniutele, asa ca nu-mi par probleme cvt-ul si performantele mediocre, touch-padul n-am testat, nu stiu, dar nu cred ca este o problema pentru cineva obisnuit cu un laptop. Per total o masina civilizata care face exact ceea ce si-a propus, fara a insista sa bifeze puncte in fisa tehnica.