Motor / Transmisie

3.5

Faceliftul aplicat lui CX-5 nu aduce modificări substanțiale pe partea de propulsoare. În momentul de față, dacă te interesează un asemenea SUV ai câteva opțiuni la dispoziție, toate cât se poate de tradiționale.

Deși mulți producători au trecut la electrificarea modelelor, cei de la Mazda rămân în continuare fideli motoarelor clasice. Iar aici nu ma refer la lipsa hibridizării de orice fel a gamei, ci și la faptul că motoarele de pe CX-5 rămân aspirate, supraalimentarea fiind în continuare subiect tabu în Hiroshima. Sigur, excepția aici vor fi propulsoarele diesel de 2.2 litri, dar având în vedere ce popularitate are acest combustibil în ziua de azi, acestea aproape că nici nu mai contează.

Pentru cei care preferă benzina, avem la dispoziție două motoare, ambele cu 4 cilindri. Primul are 2 litri și dezvoltă o putere de 165 CP în timp ce al doilea vine pregătit cu o cilindree de 2.5 litri și 194 CP. Cea din urmă versiune a fost și cea oferită pentru testare.

Mai mult, Mazda îți oferă acum o multitudine de combinații posibile. Poți cumpăra un CX-5 cu transmisie manuală sau automată, cu tracțiune pur față sau integrală, în funcție de preferințele tale. Testul meu a beneficiat de avantajele oferite de combinația dintre cutia automată cu șase rapoarte și tracțiunea integrală.

Per total, cei 194 de cai putere ai propulsorului pe benzină se dovedesc destui pentru cam orice fel de scenariu de exploatare. Singura problemă aici este că, dacă te-ai obișnuit cu caracterul lejer de exploatare al motoarelor turboalimentate, pe CX-5 Skyactiv G trebuie să îți resetezi așteptările.

Fiind vorba de un motor aspirat, puterea maximă este atinsă la 6.000 RPM, iar cuplul de 258 Nm este atins la 4.000 RPM. În traducere facilă, trebuie să turezi destul de mult acest propulsor pentru a face SUV-ul compact de 1.6 tone să se miște într-un ritm ceva mai alert.

Asta va duce la un nivel crescut de zgomot în habitaclu. Din fericire, sunetul motorului de 2.5 litri de la Mazda are încă o notă foarte plăcută. Însă, nu toată lumea apreciază asemenea frivolități, mare parte din șoferi fiind, probabil, deranjați pe termen lung de cântecul ascuns sub capota lui CX-5.

Cutia de viteze are și ea unele sincope, fiind o unitate cu convertizor de cuplu și doar șase viteze, într-o eră în care mașinile cu 10 rapoarte nu mai necesită categoria C+E pentru a le putea conduce pe drumuri publice. Asta înseamnă că, ocazional, mașina se va tura mai mult comparativ cu rivalele ei, pentru a putea ține pasul cu tine și nevoile tale de putere.

  • ds, marţi, 29.03.2022 09:44

    Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.

  • r, marţi, 29.03.2022 11:08

    Îmi place mașina ca design și dar nu am înțeles de ce este maestrul ?(Takumi). Care este măiestria nemaivăzută ? Că la câte degete mari în jos ați pus în articol (consum, tehnologie învechită) parcă nu mai îmi vine să o cumpăr .

  • Gabriel.Nica, marţi, 29.03.2022 11:47

    Takumi sunt maiestri cu o vasta experienta in spate, dar care raman fideli procedeelor lor, procedee care au cateva secole vechime. La fel si Mazda CX-5, ramane fidela tehnologiilor testate vreme de decenii, chiar daca sunt mai vechi.

  • MZD, marţi, 29.03.2022 12:07

    Cum adica ati dat la COOLNESS EFFECT , neobservata?..... mda, aveti treaba cu masinile cum am eu cu masinile de cusut.

  • adi_10, marţi, 29.03.2022 14:37

    Nu credeam ca voi mai spune asta vreodata dar voi va dati seama ca masina asta este chiar IEFTINA? cand dai pe un Qashqai cu motor de 1.3 34.000 euro, pe un Sportage 4x2 42.000 euro (test facut de voi acum 2 saptamani) sau pe un Tiguan 45.000 euro....masina asta este chiar chilipir. iti iei motorul de 2.0 165CP si scoti masina cu toate dotarile necesare 4x4 + cutie automata la sub 34.000 euro. raportat la preturile masinilor astazi, CX-5 acesta chiar e o masina interesanta, fiabila si iti ofera cam tot ce ai nevoie. bv Mazda!

  • Seriff, marţi, 29.03.2022 18:26

    Interesante motorizarile, ma mir ca mai exista asa ceva, respect Mazda.

  • Gabi, marţi, 29.03.2022 19:07

    La varianta aceasta de echipare, ecranul multimedia are 10,25", nu 8".

  • pipo, marţi, 29.03.2022 22:56

    @AM/Gabriel: nu imi e clar, cat costa pana la urma exemplarul testat, 32,2 k cum scrie la început sau 36,2 k euro? Dacă ati testat modelul 4x4 si cu automata , chiar nu imi pare îngrijorător consumul, din contra. Sunt compacte 4x2 cu motoare de 1 -1,5 litri care consuma atata, aici vorbim de un SUV de 1,7 tone 4x4 ! Te asigur ( desi bănuiesc ca știi foarte bine) ca toate concurentele enumerate acolo la consum de fapt consuma mai mult. As prefera oricând un consum declarat cat mai aproape de realitate decat minciuni sfruntate cum regăsim la cele din grupurile Hyundai sau VW in privinta consumului la benzinare. În rest, nu prea am ce comenta la acest model, e deja arhicunoscut, nimic nou, un facelift facut doar ca sa mențină pretul , ca nu arata rau nici înainte, sincer nici nu prea vad motivul acestui test , cred ca sunt multe alte SUV-uri netestate inca pe aici. @DS : eu cred ca nu ai avea motiv de dilema in privinta numărului de trepte la cutie, nu ti-as recomanda mai multe la un aspirat. Ar omorî si mai rău motorul și asa destul de anesteziat pt. a tine in limite rezonabile emisiile. La turbo da, dar la aspirate nu ti-as recomanda mai multe trepte.

  • Andrei, joi, 31.03.2022 18:28

    Frumusel, pacat ca arcurile alea de plastic fac ca masina sa para ca vine cu roti de 16'', de musamaua aia de pe portiere, cotiera fixa si butonul ala arhaic de blocare a usilor a la Toyota. Pacat ca nu are un motor turbo, un aspirat pe un SUV care ajunge usor la doua tone cu 3 pasageri si bagaje e o gluma si e pacat de tinuta buna de drum a masinii (pentru un Suv).

  • olteanu, luni, 04.04.2022 16:37

    @Gabriel.Nica Maestri, nu maiestri. In res,t tot respectul pentru munca pe care o faci, esti foarte bun.

  • olteanu, luni, 04.04.2022 16:38

    Erata: in rest, Ar fi bun un buton de edit al comentariilor.

  • ironR, miercuri, 06.04.2022 17:11

    Materialul/review-ul e de anul asta? Caci la cum arata masina da senzatia ca e gasit prin sertar, uitat de cel putin 5 ani - cam atat de in urma e masina. Pt fanii Mazda si mare parte din concurenta acestei clase - verificati cum arata un schimbator de viteze la o cutie automata, la Hyundai Tucson aparut acum 2 ani, in 2020 !! @adi_10 - zici de KIA Sportage hybrid 230CP, 2 display de 12.3", sistem audio Harman Kardon ca la BMW, faruri adaptive cu Matrix LED - verifica cine mai da asa ceva in clasa asta si la ce bani - imi aduc aminte ca la un moment dat Audi cerea pe asa ceva 2000 euro si era optiune, confort la rulare impecabil - AM a spus asta nu eu, scaune ventilate, senzor pt calitatea aerului care iti poate inchide geamurile si vreo 7 ani garantie la toate de mai sus! Cu asta compari tu CX-5? Prietene, trezeste-te, traiesti in trecut! Vedeti ca de "maine" trecem la electrice, caci deja electrificarea e prezent. In rest da, pt batrani trebuie sa avem respect.