Maestrul Takumi
De-a lungul timpului, brandurile din industria auto au găsit diferite metode pentru a se diferenția de rivali și pentru a oferi arome unice produselor lor. Tocmai de aceea, în momentul în care te urci într-o mașină germană poți recunoaște ușor atmosfera, iar atunci când te urci într-o mașină japoneză ești întâmpinat de ceva complet diferit.
Mazda este un constructor cu multă experiență în spate, un constructor cu origini modeste, dar care a lucrat ani la rândul la șlefuirea imaginii pe care o are în acest moment. În ultimii ani, chiar și ultra conservatorismul lor a evoluat, iar mașinile produse de Mazda au acum un design unic, atrăgător, ce combină impecabil elemente clasice, cu modernitatea cerută de clienți.
Pentru anumite modele, producătorul japonez face, uneori, eforturi suplimentare, iar CX-5 este unul dintre acestea. SUV-ul vârf de gamă la noi în România este privit de unii clienți drept nava amiral a producătorului din Hiroshima, iar vânzările celei mai recente iterații nu au dezamăgit.
Cu toate acestea, Mazda CX-5 a intrat în al 10-lea an de producție, iar asta aduce unele îngrijorări pe de o parte, dar și maturitatea și siguranța în execuție a unui maestru Takumi.
Un produs rafinat în atâția ani nu are cum să nu se ridice la înălțimea așteptărilor. Dar mai este CX-5 un punct de referință în segment după un deceniu? Reușește faceliftul aplicat anul trecut să mențină în viață unul dintre cele mai populare produse ale japonezilor?
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE:
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.