Tinuta de drum
Mazda CX-5 e unul dintre SUV-urile care îți permit să te bucuri de condus. De-a lungul timpului am avut ocazia să experimentez toată gama Mazda și e plăcut să observi cum unele caracteristici sunt ușor de regăsit pe toate modelele, comportamentul suspensiei fiind unul dintre ele.
Pe CX-5, aceasta e setată foarte bine pentru a satisface ambele părți ale baricadei. Deși vorbim de o suspensie pasivă, aceasta e destul de confortabilă pentru drumurile zilnice, dar și suficient de rigidă pentru sesiunile mai sportive. Mai mult, totul a fost izolat bine în habitaclu și nu vei auzi zgomote suspecte venind din direcția articulațiilor.
Conform celor de la Mazda, pe noul CX-5 s-au adăugat ceva materiale fonoabsorbante, iar asta ar trebui să ofere și mai multă liniște celor dinăuntru. Cel puțin în teorie. În practică nu pot confirma dacă noul model e mai puțin gălăgios decât predecesorul, dar vă pot spune că atmosfera în interiorul mașinii aici de față a fost relaxantă pe tot parcursul timpului petrecut în interior, chiar și la viteze de autostradă. Nici prin oraș nu vei avea probleme pe această parte, CX-5 izolând bine totul față de zumzetul Bucureștiului, inclusiv la orele de vârf.
Sigur, dacă vrei să conduci mai sportiv, SUV-ul amiral de la Mazda te poate ajuta, însă până la un punct. Mașina are ceva ruliu la viteze mai mari, iar dacă insiști cu accelerația, vei observa și ceva subvirare. Cu toate acestea, majoritatea clienților nu vor abuza de bunele intenții ale mașinii, iar în exploatarea normală (pentru oraș și câteva depășiri pe autostradă) CX-5 se achită decent de atribuții.
Nu trebuie să uiți, totuși, că vorbim de un motor aspirat și va trebui să fii un pic mai insistent cu pedala de accelerație pentru a accesa toate resursele mașinii.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.