Siguranta
Mazda CX-5 nu a fost testată încă de EuroNCAP în versiunea facelift. Cu toate acestea, SUV-ul nipon a fost supus rigorilor organizației europene în anul 2017, atunci când a doua generație a fost lansată inițial. Rezultatul a fost un rating de cinci stele.
Protecția pasagerilor adulți a fost notată cu 95% din punctajul maxim posibil, iar pentru protecția copiilor, SUV-ul japonez a primit un total de 80%. Capitolul dedicat protecției pietonilor a fost notat cu 78%, în timp ce sistemele de siguranță puse la dispoziție de Mazda au funcționat corect și au totalizat un punctaj de 59%.
Așa cum era de așteptat, pachetul de tehnologii pregătit de Mazda este unul destul de generos. Japonezii oferă următoarele: asistent inteligent la frânarea de urgență în oraș, asistent la depășirea benzii de rulare, sistem de avertizare la deplasarea cu spatele, sistem monitorizare unghi mort, tehnologie pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și un cruise control adaptiv.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.