Calitate / Pret
Mazda a poziționat CX-5 la limita dintre segmentul compact și cel mediu, motiv pentru care trebuie să înfrunte o sumedenie de modele rivale. De asemenea, Mazda încearcă să se apropie cu calitatea produselor sale de modelele premium, ceea ce înseamnă că prețurile practicate de japonezi se vor afla în zona superioară a segmentului de volum.
Faceliftul lui CX-5 a adus și o creștere pe toată linia. Cel mai ieftin CX-5 pornește de la 24.700 de euro pentru nivelul de echipare de bază Emotion, cu motorizarea de 2.0 litri cu 165 CP și transmisie manuală. Pentru recent introdusa variantă Newground, pe care am condus-o eu, trebuie să plătești minim 32.300 de euro, în versiune cu tracțiune față și transmisie manuală cu 6 trepte, combinate cu motorul de 2 litri și 165 CP.
Dacă vrei tracțiune integrală, cutie automată și motorul de 2.5 litri, urci până la 36.200 de euro.
Dintre rivalii amintiți în capitolele anterioare, doar Kia Sportage și Hyundai Tucson au prețuri de pornire apropiate de CX-5. Volkswagen Tiguan și Skoda Kodiaq încep de la peste 30.000 de euro. În aceste condiții, lupta acerbă se va da între versiunile entry-level de Tucson și Sportage versus CX-5.
În standard, CX-5 Newground vine echipat cu tot ce ai putea avea nevoie pe un model din 2022. Vorbim despre jante de 19 inch, tapițeria amintită mai sus, faruri LED adaptive Matrix, hayon acționat electric, senzor de ploaie, camere cu vedere la 360 de grade, acces fără cheie și multe altele.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.