Interior
La nivelul habitaclului, faceliftul lui CX-5 aduce câteva modificări minore, dar axate în primul rând pe sustenabilitate. Designul general a rămas la fel, ușor cam tern. Însă, dacă e ceva ce poți admira în orice Mazda, atunci calitatea finisărilor și a materialelor folosite sunt acolo, în vârful listei.
Mazda a avut întotdeauna interioare foarte apropiate de cele oferite de producătorii premium, deși prețurile cerute de producătorul japonez nu ajung la același nivel. Pentru facelift, niponii au adăugat un nivel nou de echipare, numit Newground, poziționat undeva la mijlocul plutonului. Acesta aduce câteva noutăți, precum petele de culoare de un verde aprins din jurul aeratoarelor sau de pe scaune.
Dacă tot am adus vorba de scaune, pe modelul nostru de test am experimentat o combinație de tapițerie de piele artificială, combinată cu material textil pe partea centrală. Senzația tactilă s-a ridicat la înălțimea așteptărilor, dar sunt curios cum vor rezista aceste materiale (mai ales pielea) de-a lungul timpului.
Și plasticul folosit este de cea mai bună calitate în acest segment, inclusiv cel utilizat pentru zona de jos a panourilor ușilor. Acestea au spații de depozitare decente, completate de două suporturi de pahare pe consola centrală, o cotieră destul de generoasă și un torpedou de dimensiuni peste medie.
Planșa de bord este și ea îmbrăcată în plastic de calitate, iar în partea de sus tronează mândru un ecran de 8 inch pentru sistemul multimedia, care nu este neapărat încadrat în vreun fel în schema generală a lucrurilor.
Spațiul pentru pasageri rămâne unul dintre atuurile lui CX-5, atât în partea din față, cât și în spate. Am fost chiar surprins de cât de bine am putut sta pe locurile din spate, deși am undeva la 1.84 metri înălțime, iar acesta este, teoretic, un SUV compact.
Portbagajul lasă un pic de dorit, fiind cel mai compact din segment, cu un spațiu de depozitare de 522 de litri. Volkswagen Tiguan oferă 635 de litri, în timp ce Hyundai Tucson coboară mai aproape de CX-5, cu ai săi 577 de litri, niciunul dintre aceste două nefiind măcar aproape de cei 835 de litri oferiți de Kodiaq.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.