Performante
Deși motorul de sub capotă s-ar putea dovedi ceva mai însetat decât în cazul rivalilor, de cele mai multe ori un asemenea comportament compensează prin performanțe crescute. Dacă vorbim de Mazda CX-5, însă, motorul de 194 CP, împreună cu transmisia automată și sistemul de tracțiune integrală, oferă un sprint de 9.3 secunde.
Nu e în mod necesar un nivel de performanță nemaivăzut, dar foarte puțini clienți își vor cumpăra această mașină pentru a face curse între semafoare sau între grădiniță și casă. Per total, accelerația lui CX-5 este decentă pentru cam orice situație, iar viteza maximă de 195 km/h este mai mult decât ai avea nevoie, legal, în România.
Rivalii se laudă cu cifre ceva mai bune pe toată linia. Hyundai Tucson și Kia Sportage sunt cu 0.3 secunde mai rapide, în timp ce alternativa din Germania, Tiguan, bifează viteza de referință în doar 7.4 secunde. Skoda Kodiaq, cu aceeași motorizare de 190 CP, TSI, 4x4, are o accelerație de 8.2 secunde, în continuare mai rapid decât CX-5.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.