Tehnologie
Mazda CX-5 a ajuns la al zecelea an de existență, iar platforma pe care este construit nu s-a schimbat radical pe parcursul acestui interval de timp. De aceea, probabil, CX-5 nu se simte la același nivel tehnologic cu rivalii săi.
Toate modelele din segmentul în care joacă și modelul de la Mazda au acum la dispoziție ecrane peste ecrane și funcții tot mai avansate. Și, deși poate suna ca o critică, Mazda CX-5 poate fi perceput ca o excepție pentru cei ce se simt compleșiți de toată tehnologia modernă.
Pe modelul nipon vei găsi fix cât ai nevoie ca să ții pasul cu „tineretul”. Primești un ecran de 10.25 inch pe planșa de bord, care funcționeaza bine și e foarte simplu structurat, un ecran mic în interiorul instrumentarului de bord, care afișează doar esențialul, precum și toate sistemele de asistență la rulare de care ai avea nevoie.
Mi-ar fi plăcut ca ecranul central să fie și tactil, dar nu a fost cazul pe mașina de test. Asta a făcut utilizarea Android Auto destul de anevoioasă, dar am apreciat includerea acestei funcționalități în lista de dotări standard.
Alte tehnologii la care nu te-ai aștepta sunt un head-up display color și un sistem audio Bose, opțional, care vine cu o calitate foarte bună a sunetului.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.