Design
Per total, faceliftul lui CX-5 se va vedea cel mai ușor în designul exterior. Așa cum ne-am și așteptat, de altfel. Partea frontala păstrează grila uriașă și limbajul Kodo intact, dar acum avem blocuri optice cu o formă subtil diferită precum și o semnătură luminoasă aproape rectangulară în interiorul.
Pachetul Newground vine și cu o pată de culoare integrată în partea din stânga sus a grilei, parcă într-un efort sfios de a încerca să atragă atenția fără a fi ostentativ. Partea din spate are și ea stopuri redesenate, iar modelul 2022 vine cu câteva culori noi și design fresh pentru jantele care pot urca în diametru până la 19 inch.
Așadar, cei de la Mazda au păstrat aproape intact tot ce funcționa ireproșabil pe modelul vechi și au adăugat doar minimul necesar pentru a menține mașina relevantă până la sfârșitul ciclului de producție.
Va fi oare de ajuns pentru a face din CX-5 un best-seller? Rămâne de văzut, dar, cel mai probabil, cei care preferau Mazda în fața oricărui alt producător vor rămâne fideli brandului în continuare.
Am două nedumeriri. La datele tehnice sunt trecute: - Sistem de recuperare a energiei - standard. Cum vine asta pe un motor aspirat? - Sistem de dezactivare a cilindrilor - standard? Precis? - Catalizator - indisponibil. Sigur? - Filtru particule - indisponibil. Sigur? In rest, având oarece experiențe plăcute cu cx3, aș opta oricând pentru un cx5, singura dilemă pe care aș avea-o ar fi cutia cu (doar) 6 trepte.