Consum
Am folosit mașina mai bine de două săptămâni, așa că am avut parte de o multitudine de temperaturi. Deh, iarna nu e ca vara, dar nici departe nu e. Am prins și temperaturi scăzute, apropiate de 0 grade, iar asta a impactat consumul și autonomia pur electrică. Am prins și 15 grade, ceea ce a favorizat bateria.
În orice caz, cei 63 de kilometri anunțați în fișa tehnică, în dreptul rulării pur electrice, se transformă în doar 37 de kilometri în viața reală. Consumul electric s-a învârtit în jurul valorii de 20 de kWh la 100 de km.
Când vine vorba de consumul convențional, dacă te părăsește prematur bateria și ai de înfruntat un trafic infernal, ca cel din perioada sărbătorilor de iarnă, atunci computerul de bord va indica și 13.5 litri/100 de kilometri.
În afara orașului, consumul va fi de aproximativ 8 litri/100 de kilometri.
Așadar, valori oficiale utopice, precum 1.5 litri/100 de kilometri, nu sunt valide în traficul real. Chiar și dacă încarci bateria de 17.8 kWh. Eu am folosit-o de vreo 4 ori în decursul testului, iar încărcarea de la priza domestică a durat vreo 10 ore. O lăsam mereu peste noapte. Însă, două ore și jumătate sunt suficiente la o stație de 7.4 kW, iar la o priză de 3.7 kW totul durează 5 ore.
În mod evident, am convocat în ring trei modele premium germane. Avem un Audi Q5 50 TFSIe quattro-ultra S tronic, care promite un consum mediu de 1.5 litri și emisii de 35g/km CO2. Evident, nu putem fără un BMW X3 xDrive30e care se laudă cu un consum mediu de 2 litri și emisii de 45 g/km. Și un Mercedes-Benz GLC 300e 4Matic care își dorește coronița acestui segment cu un consum mediu anunțat de 0.5 litri și emisii de 12 g/km.
Nota bene: motor pe benzină, aspirat, de 2.5 litri. Mazda rămâne fidelă principiului No turbo până la capăt, chiar și la PHEV. De apreciat!