
Consum
Greutatea în plus înseamnă și un consum ceva mai mare, dar nu exagerat. Cel puțin pe hârtie, Mazda declară un consum de 1.4 litri/100 de km pentru CX-60 PHEV și 1.6 litri/100 de km pentru CX-80 PHEV. Desigur, cu bateria încărcată și cu temperaturi exterioare optime.
Noi am condus mașina când temperatura exterioară se apropia de 0 grade Celsius, așadar deloc optim pentru o mașină electrificată.
Bateria de 17.8 kWh promite o autonomie pur electrică de 60 de kilometri. Dar, la temperaturi scăzute, bordul îmi indica o autonomie de 30 de kilometri, care s-a făcut nevăzută mai repede decât un copil prins cu mâinile în borcanul cu dulciuri.
Cu bateria încărcată, bordul mi-a indicat, în oraș, un consum de 3.1 litri/100 de km. După circa 15 kilometri, bateria s-a dus, iar consumul a sărit la 6.5, chiar 7.0 litri/100 de km. De consumul electric nici nu are rost să aduc aminte, pentru că a fost, la un moment dat, chiar și de 60.0 kWh/100 de km.
În extra-urban, lucrurile stau puțin diferit. Cu acumulatorul aproape descărcat, consumul pe DN a fost de 7.4 litri/100 de km și a urcat la 8.4 litri/100 de km pe autostradă.
La finalul testului nostru acoperisem deja 350 de kilometri în extra-urban, iar bordul indica un consum de 8.3 litri/100 de km și un consum electric de 2.9 kWh/100 de km. Totodată, am parcurs 31 de kilometri în modul pur electric.
În ceea ce privește încărcarea bateriei, la o stație de 7.4 kW durează 2 ore și jumătate, iar la o priză domestică de 3.7 kW totul durează 5 ore.
Mazda insistă, pe bună dreptate, că CX-80 este un SUV premium, așa că și rivalii săi sunt din același segment. Toți poartă semnătura unor producători germani și oferă un sistem de propulsie plug-in hybrid.
Îi luăm în ordine alfabetică, astfel că primul este Audi Q7 55 TFSI e quattro. Sistemul PHEV propus de Audi are la o bază un motor de 3.0 litri, pe benzină, iar puterea ansamblului ajunge la 394 de cai putere. Consumul? 1.3 litri/100 de km.
Urmează apoi BMW X5 xDrive50e, care are la bază tot un motor de 3.0 litri, pe benzină. Ansamblul oferă în total 489 CP, dar un consum de doar 0.8 litri/100 de km.
Ultimul, dar nu cel din urmă, este Mercedes-Benz GLE 400e 4Matic, cu ai săi 381 CP și consum de 0.8 litri/100 de km.
Deci Mazda CX-80 pierde războiul consumului, dacă ne luăm strict după cifrele din fișa cu specificații tehnice. Și bătălia autonomiei pur electrice: Q7 are 83 de km, X5 se laudă cu 104 kilometri, iar GLE cu 106 kilometri.
De fapt inginerii au recalibrat cutia de viteze fiindca la sora-sa CX60 au dat o de gard : Iata ce se zvoneste pe net 1)the CX-60’s sense of ‘premiumness’ was let down by suspension that was too firm and a gearbox that was jerky and cumbersome. 2)Mazda has acknowledged that the ride quality, body control and transmission shift quality of the CX-60 luxury SUV wasn't right from launch 3)On the move, things with the CX-60 aren’t quite as positive. At low speed the calibration between petrol and electric power is a little clunky, with some alarming noises as the internal combustion engine and auto gearbox sort themselves out. etc, etc... lista poate continua