Interior

4.5

Dacă Mazda CX-60 a fost încercarea japonezilor de a intra în segmentul premium, CX-80 este aici pentru a consolida această poziție. Într-adevăr, habitaclul, cel puțin în partea din față, este identic cu ce am văzut pe CX-60, dar parcă atunci când analizezi materialele de-aproape observi un plus în calitate.

Astfel, atât în partea superioară a bordului cât și pe cea a portierelor observi un material foarte moale și calitativ. Finisajele și materialele sunt acolo sus, pe alocuri poate chiar peste ceea ce oferă mulți în acest segment de piață.

Am apreciat, de asemenea, că interiorul este cu adevărat spațios. Și aici nu mă refer doar la spațiul pentru picioare sau cap, ci și la spațiul dintre șofer și pasagerul din dreapta. Mașina îți oferă acel spațiu personal pe care ți-l dorești.

Pe fețele ușilor vei observa o alambicare de cinci materiale diferite Din punctul meu de vedere, acest lucru este puțin exagerat și reprezintă o încărcătură mare pentru ochi. O luăm de sus în jos. În partea de sus ai acest plastic moale negru, după care ești întâmpinat de acest material care imită lemnul.

În continuare ai o inserție din plastic, care imită cromul, după care observi un material textil alb. În cele din urmă, în zona unde îți sprijini mâna, ești „lovit” de o piele de culoare bej, exact ca pe scaune.

Că tot am spus de scaune, ai parte de o piele Nappa foarte calitativă, iar acestea vin cu funcție de încălzire și ventilație. Din păcate, Mazda nu oferă și posibilitatea opțiunii de masaj. Volanul are și el funcție de încălzire, dar și reglaj electric, un lucru esențial pentru o mașină premium.

Apreciez faptul că japonezii îmbină cumva tradiționalul cu modernul, tocmai de aceea butoanele fizice nu au fost înlocuite de zone tactile. La drum lung, CX-80 este, în mare parte, o oază de liniște. Zgomotul de vânt își face simțiță prezența foarte rar. Singurele zgomote prezente sunt de la intervenția motorului termic în sarcină, care apropo, scoate un sunet satisfăcător, dar și de la suspensia spate.

Din punct de vedere practic și ergonomic, nu cred că am ce să-i reproșez lui CX-80. Accesul pe al doilea rând de scaune este facilitat de deschiderea, aproape la 90 de grade, a portierelor spate.

Bancheta este disponibilă în 3 variante: standard (loc pentru 3 pasageri), două scaune despărțite de o consolă centrală, sau două scaune cu spațiu liber între ele, pentru un acces mai ușor pe al treilea rând de scaune. Noi am avut de-a face cu varianta standard.

La înălțimea mea de 1.85 metri, pot spune că am avut parte de tot spațiul din lume, pe al doilea rând de scaune. Aici ai și a treia zonă de climatizare, porturi de încărcare, o cotieră cu două suporturi de pahare cât și perdeluțe de soare.

De asemenea, bancheta culisează pe o distanță de 120 de milimetri, pentru a intra mai ușor pe ultimul rând de scaune. Aici, Mazda susține că pot sta confortabil pasageri cu o înălțime de până la 1.70 metri.

Pentru a face loc celui de-al treilea rând de scaune, lungimea și ampatamentul mașinii au crescut cu 25 de centimetri. Chiar și pe ultimul rând, Mazda a instalat suporturi de pahare și porturi de încărcare.

Cu rândul al treilea de scaune ridicat, volumul de încărcare al portbagajului este de 258 de litri. Dacă rabatezi scaunele din spate, obții un volum de 690 de litri, iar dacă rabatezi și al doilea rând de scaune ai aproape 2 metri cubi pentru bagaje (1.971 litri).

Comparativ, Skoda Kodiaq oferă un volum imens de 845 de litri. Audi Q7 are un portbagaj de 780 de ltri, BMW X5 de 650 de litri, iar Mercedes-Benz GLE oferă un volum de încărcare de doar 630 de litri.

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:28

    deci stai ca nu inteleg. "La mers cuminte, în afara orașului, consumul a scăzut sub 5.5 l/100 km, lucru care arată măiestria motorului diesel." F interesant La mers cuminte in afara orasului probabil ca poti sa scoti acest consum cu ORICE masina din orice an de dupa 1990 si care costa de la 500 de euro in sus ! Sincer nu inteleg aceasta "maiestrie" de care se vorbeste in articol. Poate din cauza ca e asa de complicat si totusi functioneaza Mai ales ca i f scump. PS; Articolul trebuia marcat cu "P" doar ca sa intelegem si noi. asa , trebuie sa citim printre randuri

  • nsrei, vineri, 23.05.2025 15:32

    oh am uitat sa ma plang mai sus, dar na odata cu varsta te mai lasa una-alta. PRETUL !!! deci pretul de exact 69.540 !!! am decat 540 de euro si aia in RON. Nu cred ca aceasta masina mi se adreseaza ! ma duc sa beau cerneala, asta e - n am invatat la scoala ce sa i faci. In loc de toate aceste masini japoneze recomand din inima un VW Passat B5.5 1,9TDI 4Motion. cred ca gasim in stare buna la 5mii de euro si restul de 64000 iti raman pentru cand faci rost de ei

  • Jian de la Calafat, vineri, 23.05.2025 16:01

    Pentru armonie deplina (si) pe patru roti este necesara existenta acelui atribut definitoriu: compatibilitatea. Danke schön, Rudolf Diesel !

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:03

    Am condus la inceputul lunii un CX-70 cu 1800km la bord, timp de 2 zile atat in regim de oras cat si de zona de ferme. In 400km nu pot sa spun ca m-a impresionat nici pozitiv, nici negativ. Fara indoiala ca in lipsa altor termene de comparatie, ar fi un SUV foarte bun, complet, etc. Motorul era un 6 inline turbo (daca mi-aduc bine aminte) si tragea foarte bine masa masinii in depasiri. Cand ajunge in plaja de turatii, as zice ca e dinamica pentru clasa din care face parte. Fully loaded, noua, e chiar o propunere buna. Dar personal nu stiu daca mi-as lua vreodata. Imi place foarte mult design-ul in partea frontala, mai ales farurile. Are un echilibru placut, iar la interior deasemenea nimic sa-ti zgarie ochii. Butoanele foarte intuitive si cruise control-ul usor de setat, deactivat, etc. Din pacate isi mentine banda, dar baleiaza stanga-dreapta pana sesizeaza liniile de demarcatie. Deloc relaxant, mai ales cu trafic din sens opus. In rest, probabil o masina foarte buna dar care pe mine nu m-a interesat niciodata. Am facut o singura data un drive test cu o 626 sh, pe vremuri, dar pentru ca motorul era in neregula mi s-a intiparit ca o masina nefiabila. Total unfair, dar asta e pentru mine. Daca mi se nimereste la un rental n-am nimic de comentat, dar personal, ma orientez la altceva. Sa incerci sa fii negativ cu masina asta, e nedrept. Daca nu-ti place e alegera ta, dar nu sunt prea multe de spus contra.

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:05

    PS, chiar ma gandeam la @Jian, ca are si el in sfarsit un articol la care sa-i creasca inima :) Si uite ca am postat aproape in acelasi timp :):):)

  • dan_grc, vineri, 23.05.2025 19:08

    Atât de aproape de cilindreea magică pentru România, din păcate trece granița spre un impozit ilogic, dar Mazda trebuie felicitata pentru dezvoltarea acestui motor cu șase cilindri, diesel pe deasupra, iar prețul este considerabil mai mic decât concurența germană.

  • rotila, vineri, 23.05.2025 19:46

    adevarul e altul.pretul impune ca cx80 sa fie comparata cu touareg, toyota lc, discovery, si santa fe. jurnalistii evita aceste comparatii. de ce? cx 80 nu se compara.e in inferioritate. ps. in ue numai la camioane se fac motoare peste 3 litri.

  • romain, sâmbătă, 24.05.2025 13:19

    mazda e tare, tinteste clasa premium, dar se lupta umar la umar cu taygon, pe care nu-l poate surclasa din cauza ca motorul de 3,3 l aduce taxe mai mari.