Interior
Odată cu noua generație, Mazda a aliniat interiorul lui MX-5 la cerințele pieței auto contemporane. Designul a devenit intuitiv, ergonomia nu s-a complicat, iar materialele au crescut calitativ. Nu vă așteptați însă la artificii estetice sau plastic moale.
Aerul este în continuare unul spartan, dar aparențele sunt salvate dacă alegeți ediția specială Takumi. Aceasta aduce pe MX-5 o tapițerie din piele de calitate, de culoare bej. Volanul și schimbătorul sunt și ele îmbrăcate în piele.
Nu sunt foarte multe de spus despre spațiile de depozitare, pentru că ele aproape că lipsesc. Dar acesta e un detaliu pe care îl înghiți dacă îți dorești un roadster. Nu există spațiu în portiere și nici torpedou convențional. Din fericire, există un spațiu de depozitare a telefoanelor mobile, bine gândit și generos. Cotiera centrală e mai mult de formă, dar în continuarea ei există un suport de pahare și mai multe cutii în spatele scaunelor, pe post de torpedou. Ele sunt destul de generoase și primesc multe accesorii.
Vorbim despre un roadster, așa că trebuie să amintesc și despre ceea ce se află deasupra capului. Acoperișul textil nu insonorizează fantastic habitaclul, dar ar fi culmea să te aștepți la asta. La 120 de km/h, zgomotul de vânt este pregnant. Dar, până la urmă, pentru asta ți-ai cumpărat un cabrio.
Rabatarea se face cu ușurință. E mai greu că decojești un ou decât să rabatezi acoperișul. Elementele de prindere sunt extrem de simple și nu ai nevoie de forță sau abilități speciale. Este cea mai simplă rabatare manuală a unui acoperiș.
Am ajuns și la punctul culminant: portbagajul. iarăși nu e cazul să aveți așteptări prea mari. Capacitatea totală este de 130 de litri. Asta înseamnă extrem de puțin. Intră un troler de cabină și două ghiozdane.
Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?