Calitate / Pret
Citeam recent o știre potrivit căreia Mazda a reușit să vândă 50 de milioane de mașini, de la înființare până în prezent. Este un număr respectabil de mașini, dar sunt constructori europeni sau americani care au depășit de mult acest prag.
Cu toate acestea, Mazda este unul dintre producătorii japonezi venerabili și are meritul de a fi făcut celebru segmentul decapotabilelor accesibile, tocmai cu MX-5. Japonezii și-au câștigat o pagină importantă în istoria automobilului mulțumită roadster-ului.
Pe piața din România, MX-5 are un preț de pornire de aproape 20.090 de euro, valabil pentru motorul testat și de mine, cel de 130 de cai putere. Ediția specială Takumi, disponibilă și în România, urcă însă valoarea de achiziție la 25.100 de euro. Pare mult, dar de banii ăstia primești dotări care costă bani grei la concurență, și pe care le voi detalia la capitolul tehnologie.
Spre exemplu, un Mini Cooper Cabrio este aproape insesizabil mai scump, la cei 25.500 de euro, însă lista sa de dotări standard este clar mai săracă decât ce oferă un MX-5 Takumi.
Trebuie să îl aduc în discuție și pe Fiat 124 Spider, care are un preț de pornire astronomic când îl comparăm cu fratele Mazda MX-5. La 27.700 de euro nu mă face să mă gândesc decât la faptul că MX-5 este o afacere foarte bună.
Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?