Tinuta de drum
Toți cei care au iubit generațiile anterioare ale modelului MX-5 s-au temut că noua generație va fi mai puțin nebună, mai cuminte, mai plictisitoare. Aiurea! Japonezii știu una și bună: MX-5 trebuie să îți ofere o nemărginită plăcere de a conduce. Așa că noul MX-5 s-a conformat și rămâne o decapotabilă la fel de ludică.
Suspensia este rigidă și se lipește bine de asfalt, oferindu-ți o senzație de siguranță fantastică în viraje. Trebuie să negociezi însă cu atenție modul în care puntea spate păstrează aderența. Mai ales pe asfalt umed, unde orice apăsare bruscă a pedalei de accelerație te poate arunca rapid în supravirare. Da, chiar și cu 150 de Nm.
Dacă decizi să renunți și la sistemele electronice, atunci o să descoperi un MX-5 îndrăcit, pe care trebuie să te încordezi bine ca să-l stăpânești. Ai la dispoziție o direcție foarte precisă, dar destul de greoaie. De aceea vă spuneam că e bine să vă încordați. În traficul urban nu o să fie tocmai floare la ureche să executați anumite manevre. Dar, măcar îmbinați utilul cu plăcutul: exercițiile fizice cu șofatul.
Tot în traficul urban ar fi bine să ocoliți gropile și alte denivelări ale asfaltului, pentru că suspensia rigidă vă va face să scrâșniți din dinți. Chiar și așa, trenul de rulare este unul omogen, fără dezechilibrări sau comportamente ciudate la trecerea peste denivelări. Doar rigiditate.
Frana de mana e tot Takumi su e de la Sapanta de Maramu?