Mercedes-Benz Clasa B
Împotriva curentului
Într-o lume în care obsesia pentru SUV-uri creionează gamele tuturor constructorilor prezenți în Europa, să crezi în succesul unui monovolum pare o nebunie. Chiar și acele branduri care se bucurau de un succes fantastic în acest segment al mașinilor de familie au decis să se reprofileze. Opel a renunțat la Meriva, Ford l-a ucis pe craioveanul B-Max, iar Peugeot a atribuit numele 3008 și 5008 unor SUV-uri.
Așadar, în acest context sinucigaș pentru orice monovolum proaspăt lansat, cine mai are curajul să creadă într-un astfel de model? Vă spun eu: constructorii premium. Se pare că BMW Seria 2 Active Tourer o duce binișor, iar Mercedes-Benz tocmai a lansat a treia generație Clasa B.
De altfel, Clasa B este și cel mai experimentat model în acest segment, cu o tradiție care datează din anul 2005 și care, în anul 2013, adunase deja un milion de unități vândute.
Recent, a treia generație a ajuns și în România, unde are de dat o luptă grea cu SUV-urile de pe piață, dar și cu mentalitatea unui popor care nu a iubit prea tare mașinile de familie.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.