Interior
Asemeni fratelui de platformă, și noul Clasa B are un interior care a crescut mult din punct de vedere calitativ. Sunt mai multe plastice moi, plăcute la atingere, combinate cu o mulțime de inserții din aluminiu.
Din păcate, continuă să existe scăpări pe la nivelul consolei centrale, unde apar materiale ciudat de ieftine și unele finisaje îndoielnice.
Designul rămâne în continuare unul spectaculos, cu cele mai frumoase guri de ventilație din lume, cu mult plastic negru lucios, cu o iluminare ambientală ofertantă și cu un volan care arată desprins din segmentul berlinelor de lux. De fapt, fix de acolo e preluat.
Ergonomia continuă să fie intuitivă, iar spațiile de depozitare destul de bine croite. Pe consola centrală avem un spațiu foarte bun pentru telefonul mobil, disponibil cu încărcare prin inducție. Buzunarele portierelor sunt și ele destul de generoase.
Pe locurile din spate, pasagerii se vor bucura de mai mult spațiu decât într-un Clasa A. De asemenea, Clasa B înlătură și senzația de claustrofobie mulțumită geamurilor laterale mai mari. Despre spațiul la cap nici nu se pune problema.
În portbagaj, capacitatea totală a intrat la apă. Clasa B oferă un total de 455 de litri, cu 31 mai puțini decât în cazul vechiului model. Dacă optați pentru o banchetă spate care glisează cu 14 centimetri eliberați ceva mai mult loc pentru bagaje, dar faceți compromisuri serioase la nivelul genunchilor. Așadar, cu spațiu la limita decenței pentru pasagerii spate, Mercedes-Benz Clasa B poate oferi un maxim de 705 litri în portbagaj.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.