Calitate / Pret
Mercedes-Benz știe că a rămas doar cu BMW Seria 2 Active Tourer în acest segment, prin urmare politica de prețuri a noii generații are ca țintă un singur adversar. Noul Clasa B se raportează la rivalul său din Bavaria și promite un preț de 34.400 de euro pentru versiunea testată de mine, adică B200d, cu transmisie automată cu 8 rapoarte. Este doar cu 1000 de euro mai mult decât un BMW Seria 2 Active Tourer, în versiunea 218d.
Exemplarul testat de mine a venit însă și cu o listă generoasă de opționale. Numai pachetul AMG a costat aproape 3000 de euro. Pe lângă acesta au mai urcat prețul final și farurile inteligente cu LED, panoul de instrumente complet digital, scaunele încălzite, accesul fără cheie, navigația și acoperișul panoramic.
Așa se face că, după ce am tras linie și am socotit, am ajuns la o valoare totală de 48.400 de euro.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.