Siguranta
Așa cum ziceam și mai sus, noul Mercedes-Benz Clasa B este dezvoltat pe aceeași platformă cu Clasa A și dispune de o mulțime de tehnologii similare. Implicit tehnologii care țin de siguranța pasagerilor.
Prin urmare, e lesne de înțeles că, deși nu a fost testat de EuroNCAP, lui Mercedes-Benz Clasa B îi poate fi atribuit foarte ușor punctajul de cinci stele obținut de fratele Clasa A. Acesta a impresionat prin rezultatele excelente obținute în cadrul testelor, cu calificative mai mari de 90% în dreptul capitolelor dedicate siguranței pasagerilor adulți, a copiilor și a pietonilor.
Reprezentanții EuroNCAP au notat cu un calificativ bun și modul în care a funcționat sistemul de frânare automată de urgență, iar acest lucru i-a adus lui Clasa A un calificativ de 75% în dreptul pachetului cu sisteme de siguranță.
Frânarea automată de urgență, asistentul de unghi mort, asistentul pentru menținerea benzii de rulare și sistemul pentru identificarea semnelor de circulație sunt elemente de bază pe care le vei găsi în oferta producătorului din Stuttgart. Sistemul Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist, transformă Clasa B într-un model capabil să ruleze semi-autonom în anumite circumstanțe.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.