Tinuta de drum
Mercedes a extins gama de modele compacte, însă, pentru a nu deveni redundant, a căutat să le ofere o personalitate diferită. Prin urmare, ținuta de drum a noii generații Clasa B este diferențiată clar de cea a lui Clasa A. Mult mai confortabilă, ceva mai relaxată pe viraje, dar mult mai stăpână pe situație decât vechiul model.
Tot comparativ cu vechiul model pot spune că suspensia a primit o antifonare superioară. Gropile și denivelările nu transmit zgomote neplăcute în habitaclu, iar modul în care acestea sunt gestionate subliniază caracterul premium al mașinii. Foarte rare au fost momentele în care amortizoarele au dat dovadă de slăbiciune.
Noul Mercedes-Benz Clasa B este disponibil cu trei tipuri de suspensie. Una standard, orientată către confort, una sportivă, inclusă în pachetul AMG și una cu mai multe fețe, dacă optați pentru amortizoarele adaptive.
Exemplarul de test a fost echipat cu ultima variantă, ceea ce înseamnă că am putut jongla cu modurile Eco, Comfort sau Sport. Acesta din urmă rigidizează comportamentul și îți oferă mai multă încredere pe viraje. Totuși, direcția, deși devine și ea mai precisă, parcă nu atinge nivelul de informație pe care îl transmite cea de pe BMW Seria 2 Active Tourer. Lucrurile par mai artificiale în modelul din Stuttgart. Acesta recuperează în mediul urban, unde direcția este foarte asistată.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.