Tehnologie
Am stabilit deja, acum ceva timp, că noua generație Mercedes Clasa A este cel mai tehnologizat model din segmentul compact și una dintre cele mai tehnologizate mașini din lume. Prin urmare, noul Clasa B profită și el de pe urma acestui pachet avansat.
Vorbim, în primul rând, de posibilitatea de a avea două ecrane, a câte 10 inch fiecare, unite pentru o senzație ca în StarTrek. Bineînțeles, dacă bugetul nu permite asta, există și ecrane mai mici, de 7 inch. Grafica este excepțională, procesorul are o rapiditate uimitoare, iar meniul este ușor de folosit. Nu știu dacă am mai zis-o, dar după ce mulți ani ne-a chinuit cu unul dintre cele mai alambicate sisteme multimedia, Mercedes-Benz a ajuns să ne ofere acum, probabil, cel mai prietenos sistem pe care îl găsești într-o mașină.
Prin urmare, aplaud de fiecare dată când am ocazia progresul făcut de germani.
Nu vă mai zic despre faptul că MBUX vine cu o navigație cu informații din trafic, conexiune la internet pentru telefoanele mobile ale pasagerilor și posibilitatea optării pentru realitate augmentată pe ecranul central. Cu 300 de metri înainte de o intersecție, camera frontală intră în acțiune, iar o săgeată îți indică banda pe care trebuie să te poziționezi. Imediat ce te-ai apropiat la mai puțin de 100 de metri de intersecție, o altă săgeată cu denumirea străzii pe care trebuie să mergi o să-ți apară în timp real pe ecranul central.
Nu lipsește nici asistentul vocal inteligent, care răspunde la numele „Hey, Mercedes!” și care îți poate calcula cea mai rapidă rută către un restaurant bun, imediat ce ai rosit cuvintele„Mi-e foame”. În engleză, bineînțeles.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.