Design
E greu să faci un monovolum atrăgător. Mai ales acum, când toată lumea iubește SUV-urile. Cu toate acestea, folosindu-se de o serie de linii regăsite pe A-Klasse, Mercedes a reușit să îi ofere noului B-Klasse un aer tehnologizat, mult mai elaborat decât cel al vechiului model.
Este o evoluție considerabilă, care poate menține B-Klasse în zona dezirabilului. Noul Clasa B va ieși în evidență atât prin liniile generale masculine, cât și prin elementele aerodinamice noi.
Jantele standard au o dimensiune de 16 inch, dar opțional, clienții pot alege chiar și diametrul de 19 inch. Luminile de zi cu LED sunt duble, spre deosebire de cele simple utilizate pentru Clasa A, în timp ce zona din spate are acum stopuri cu LED, un difuzor de aer și chiar și un eleron discret amplasat la nivelul hayonului.
Mare curaj să iei gropile *noastre* cu B-Klasse -- dar probabil că n-aveați destulă motorină-n rezervor ca să le ocoliți (ca-n bancul ăla cu tribunalul-șoferul-pietonul obez lovit. :-)) Zic asta fiindcă o caracteristică importantă -- garda la sol -- e aproape invariabil uitată-n presa auto planetară, printre atîtea bălării care umplu netul, gen diagonale de ecrane (stop, nu fugiți :-) -- n-o să vă mai agasez cu critica ăstora interminabile de pe modelul testat, nici cu aeratoarele tip mulinetă, kitschoase după je -- liber la superlative deci cui le admiră.) Garda la sol de 104 mm (10,4 cm) găsită pt B180 pe site-ul austriac Benz e însă clar insuficientă pe drumurile noastre, dar și pe altele mai apusene. Cu lăcrimații frecvente ale posesorilor fostei generații (cu aeeași valoare a g.s.) pe diverse forumuri, inclusiv nemțești. Devine însă și mai penibilă reducerea 15 mm a versiunii AMG-Line - la 8,9 cm !!! Nedumerirea mea rămîne totuși nerespectarea de către Mercedes a ultimelor standarde TÜV , care cer o distanță la sol minimă de 11 cm a vehiculelor prezentate la ITP-ul german. Concluzie: cine vrea *Tuning ab Werk* p-un van-monovolum e perfect servit (n.b.: Active Tourer-ul bavarez are 167 mm g.s.) P.S. Strict tehnologic vorbind, ansamblul motor diesel + cutie auto ESTE în schimb de admirat -- și nu doar fiindcă-i conceput chiar de nemți și nu de Renault. Mă miră oricum consumurile aparent mici, dar de fapt...cam mari obținute-n testul AM -- zic asta după ce am scos mai puțin c-un E Coupe 220 D (tot 2.0 l, dar 194 CP și mai greu) anul trecut, pe 800 km.