Tinuta de drum
Mercedes-Benz oferă pe Clasa B trei tipuri de suspensii: standard, sport (-15 mm) și adaptive. Primele două vin cu o punte spate semirigidă, în timp ce ultima este disponibilă cu o punte spate multi-link cu patru brațe.
Varianta testată în cadrul evenimentului internațional a fost echipată cu acest timp de suspensie, iar comportamentul dinamic oferit a fost unul foarte bun. Deși aveam în față un monovolum, Clasa B a reușit să devoreze virajele cu un ruliu minim și o cu o aderență de invidiat. Au existat și momente de subvirare, însă toate în limita dinamicii fizice.
În ciuda setărilor orientate către confort, Clasa B este un model agil care te iartă și care îți permite să te joci chiar dacă poți să faci greșeli în momentul în care te entuziasmezi prea tare. Pe denivelările scurte, suspensia se descurcă destul de bine, însă există momente în care zgomotul produs de aceasta se resimte și la nivelul habitaclului.
Așa cum aminteam și în primul capitol, Clasa B oferă patru moduri de rulare, iar fiecare dintre acestea controlează direcția, răspunsul motorului și al accelerației, amortizoarele adaptive și gradul de intervenție al sistemului de control al tracțiunii. În modurile Eco și Comfort, tot acest ansamblu a fost gândit pentru ca tu să ajungi cât mai relaxat la destinație, în timp ce modul Sport poate transforma Clasa B într-un atlet bine antrenat.
În modul Comfort, direcția nu este cea mai agilă și precisă din câte am întâlnit până acum, însă în modul Sport aceasta se apropie mult de feedback-ul și precizia celei oferite de BMW. Iar acesta este un semn că Mercedes-Benz duce și noul Clasa B într-un teritoriu relativ dinamic.
Monovolumele sunt in scadere evidenta ca si preferinte clienti / numar de comenzi.... Masina este insa frumoasa (cu un portbagaj nu foarte mare) ....sunt curios - cat este totusi GARDA LA SOL a modelului actual ?!