Motor / Transmisie

4.0

Atunci când au dezvoltat noul Clasa G electric, inginerii Mercdes-Benz or fi avut o "carte blanche". Tocmai de aceea, nu au instalat un motor electric, nici două, nici trei, ci patru unități electrice. Câte una pentru fiecare roată.

Fiecare motor dezvoltă echivalentul a 147 de cai putere, astfel că, în total, G580 with EQ Technology oferă 587 de cai putere. Bun, G 63 are 585 de cai putere și un V8 absolut "delicios" sub capotă. Foarte adevărat, dar pe lângă cei 587 de cai putere electrici, G580 mai are ceva. Un cuplu impresionant de 1.164 Nm.

Totul la acest G electric este exagerat și nici nu avea cum să fie altfel. Bateria are o capacitate utilă de 116 kWh, iar masa proprie a mașinii este de 3.085 de kilograme. Da, încă puțin și o puteai conduce doar cu permis de conducere de categorie C.

Pentru că are aerodinamica unui dulap ( Cx de 0.44), mașina promite o autonomie de 450 de kilometri în ciclul WLTP. În condiții ideale.

De îndată ce urci la volan și apeși butonul Start/Stop Engine, Mercedes-Benz G580 electric te păcălește, datorită funcției G-Roar. Pe scurt, această tehnologie inundă habitaclul (prin intermediul unui sound bar instalat la baza parbrizului) cu un sunet autentic de V8. Nu doar la ralanti, ci și în sarcină.

Cel mai surprinzător este, însă, implementarea acestui sistem. Nu sună artificial și îi poate păcăli chiar și pe cei mai mari împătimiți ai mașinilor.

Trage de 587 CP și 1.164 Nm? Pe scurt, nu prea. Dar nici nu are cum să o facă, având în vedere cele 3 tone. În schimb, ce pot să îți spun este că apreciez foarte mult iscusința inginerilor germani de a face acest Clasa G, exagerat, să se conducă normal. Să facă toate cele 4 motoare și 4 cutii de viteze (pentru că da, fiecare motor are transmisie proprie) să lucreze la unison.

Atunci când nivelul de încărcare al bateriei scade sub 20%, sistemul de propulsie limitează puterea la 70-80%. Că tot veni vorba, ca să trimiți cât mai multă energie înapoi în acumulator, G-ul electric dispune de 4 niveluri de recuperare: Max, Strong, Normal și deloc. Capacitatea maximă de recuperare este de 217 kW.

  • ds, miercuri, 07.05.2025 14:20

    45-48 kwh consum? Enorm! Să dai 200.000 pe moftul ăsta trebuie să mai ai în garaj cel puțin un Rolls și un SF90 Spider.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 07.05.2025 14:55

    Mașina asta trebuia testata în off-road, acolo strălucesc cele 4 motoare care ar trebui sa fie superioare oricărui sistem de diferențiale. Și cum se comporta cu cele 3 tone. Pe șosea nu prea interesează pe nimeni autonomia și ținuta de drum, e doar o mașină de fițe. Nu o ia nimeni ca sa facă sute de kilometri sau sa meargă în confort.

  • Marius, miercuri, 07.05.2025 15:19

    Ce pierdere de timp, energie și bani! De ce ai da bani pe varianta asta electivă?!

  • zarnesteanu, miercuri, 07.05.2025 15:28

    G Class sta foarte bine la greutate. Cadillac Escalade IQ are 4.1 tone. E drept ca si autonomia trece de 725 km. In rest, cine isi permite masini de banii astia nu se uita la ce poate si cum poate. 100% ca nu ies cu ele pe drumuri forestiere, sa manance din portbagaj.

  • tot Ghiorghi, miercuri, 07.05.2025 18:11

    Eu stiam ca e poreclit "Frigiderul"