
Interior
Clasa G are un loc privilegiat în portofoliul Mercedes-Benz. Și nu oriunde, ci în vârful aisberg-ului. Această poziție i se aplică, desigur, și versiunii pur electrice. Pentru că germanii nu au vrut să își priveze clienții de luxul regăsit în orice alt Clasa G.
Înainte să vorbesc despre habitaclul noului G580 electric, trebuie să îți spun că mașina testată de noi a fost ediția de lansare Edition 1. De aici și lista lungă de opționale, multe care s-au regăsit în habitaclu.
Oriunde te uiți cu ochii și atingi cu mâinile dai de materiale și finisaje premium, inclusiv piele, fibră de carbon și cusături contrastante, de culoare albastră în cazul nostru. Poți număra pe degetele de la o singură mână locurile în care găsești plastic.
Deși majoritatea funcțiilor au fost integrate în display-ul central, despre care voi vorbi mai încolo, Clasa G a păstrat destule butoane fizice, inclusiv pentru sistemul de climatizare. Și este un lucru bun, mai ales că mașina asta ar trebui să fie utilizată în off-road, acolo unde chiar nu este indicat să îți iei ochii de la drum, chiar și pentru o secundă.
Suprafețe tactile? Găsești, în special pe volan. Facelift-ul primit de Clasa G a adus inclusiv volanul pe care îl regăsești pe toate modelele mărcii. Din punct de vedere estetic, nimic de comentat. Dar numărul butoanelor și a zonelor tactile este copleșitor.
În plus, aceste butoane tactile, vrei nu vrei, le atingi din greșeală atunci când conduci. Și te trezești dintr-o dată ca modifici ceva fără să vrei. De pildă, volumul sistemului audio.
Pachetul Edition 1, care costă cam cât o mașină nouă, aduce, printre altele, scaune cu masaj, ventilație și funcție de încălzire.
În față, Mercedes-Benz G580 electric este destul de generos cu pasagerii, din punct de vedere al spațiului oferit. Chiar și spațiile de depozitare de aici sunt suficient de încăpătoare și de numeroase. În spate este altă poveste.
Deși nu pare, dacă te uiti de afară, spațiul pe banchetă este destul de limitat, mai ales la nivelul picioarelor.
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 620 de litri.
45-48 kwh consum? Enorm! Să dai 200.000 pe moftul ăsta trebuie să mai ai în garaj cel puțin un Rolls și un SF90 Spider.