Tehnologie

5.0

Așa cum spune și titlul, noul Mercedes-Benz Clasa G electric este o declarație de forță și, totodată, un munte de tehnologie. În primul rând, să vorbim despre tehnologia care se vede. Aici mă refer la cele două display-uri de 12.3 inch integrate într-un singur ansamblu.

Unul deservește instrumentarul de bord complet digital, iar celălalt sistemul multimedia MBUX. Ambele au o grafică foarte bună, funcționează impecabil, iar conexiunea Android Auto și Apple CarPlay se face foarte ușor și rapid.

Desigur, nu lipsesc porturile USB-C, priza de încărcare la 12V și zona de încărcare prin inducție.

Apoi avem tehnologia care îi dă un caracter aparte off-road-erului cu zero emisii. Funcția G-Roar am detaliat-o deja, așa că o să trec direct la tehnologia G-Turn care îți permite să faci o întoarcere la 360 de grade.

Germanii susțin că aceată funcție este utilă în off-road, pe un traseu îngust, atunci când nu mai poți înainta. Chiar și așa, nu cred că m-aș simți confortabil să fac asta cu o mașină care costă mai mult decât un apartament în București. Acestea fiind spuse, G-Turn este mai degrabă o funcție cu care să îți impresionezi prietenii.

Dacă tot am pomenit de off-road, G 580 are o altă funcție care s-ar putea dovedi mult mai utilă în acest context: G-Steering. Pe scurt, aceasta reduce raza de bracaj prin blocarea roții spate de pe interiorul virajului. Această funcție este activă până la o viteză de 25 km/h.

Offroad Crawl este un fel de cruise control pentru rularea în off-road și oferă 3 trepte: slow crawl (menține o viteză de 2 km/h), variable crawl și fast crawl (menține o viteză de 8 km/h).

Offroad Cockpit este o funcție a sistemului multimedia care indică mai multe informații utile în off-road, cum ar fi unghiurile mașinii, poziția roților față și presiunea din anvelope.

Pentru situația în care te vei regăsi într-un vârf de pantă și îți va fi greu să te orientezi există funcția Transparent Bonnet. Așa cum îi spune numele, această oferă o perspectivă a ceea ce se află sub partea frontală. Cum face asta? Pe scurt, cu ajutorul unui software care combină imaginea preluată de la camera frontală, pe care o suprapune cu imaginile furnizate de camerele laterale.

  • ds, miercuri, 07.05.2025 14:20

    45-48 kwh consum? Enorm! Să dai 200.000 pe moftul ăsta trebuie să mai ai în garaj cel puțin un Rolls și un SF90 Spider.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 07.05.2025 14:55

    Mașina asta trebuia testata în off-road, acolo strălucesc cele 4 motoare care ar trebui sa fie superioare oricărui sistem de diferențiale. Și cum se comporta cu cele 3 tone. Pe șosea nu prea interesează pe nimeni autonomia și ținuta de drum, e doar o mașină de fițe. Nu o ia nimeni ca sa facă sute de kilometri sau sa meargă în confort.

  • Marius, miercuri, 07.05.2025 15:19

    Ce pierdere de timp, energie și bani! De ce ai da bani pe varianta asta electivă?!

  • zarnesteanu, miercuri, 07.05.2025 15:28

    G Class sta foarte bine la greutate. Cadillac Escalade IQ are 4.1 tone. E drept ca si autonomia trece de 725 km. In rest, cine isi permite masini de banii astia nu se uita la ce poate si cum poate. 100% ca nu ies cu ele pe drumuri forestiere, sa manance din portbagaj.

  • tot Ghiorghi, miercuri, 07.05.2025 18:11

    Eu stiam ca e poreclit "Frigiderul"