Interior
În iarna acestui an am fost transportat printr-o stațiune italiană de schi cu un Mercedes Clasa V, iar unul dintre jurnaliști, ceva mai cârcotaș, întreba șoferul nostru dacă nu are senzația că a plătit prea mult pentru un „model utilitar”.
E drept. prețul unui V-Klasse poate părea aberant pentru unii. Însă, dacă stai să te gândești că îți oferă materialele, scaunele și finisajele unui Clasa S pentru un total de opt pasageri, s-ar putea să-l privești ca pe o afacere bună. Faceliftul i-a adus lui Clasa V o mulțime de materiale noi, printre care și inserții din aluminiu, o planșă de bord placată cu lemn de cea mai bună calitate, scaune îmbrăcate într-o nouă piele Nappa și chiar fibră de carbon pe versiunile comandate cu pachet AMG.
Dacă nu ești impresionat așa de ușor, atunci e suficient să pipăi plafonul îmbrăcat în alcantara de culoare bej și o să te îndrăgostești. Iremediabil. Ca atunci când ai îmbrăcat primul tău pulover din cașmir.
Din punct de vedere senzorial, Mercedes-Benz Clasa V este o experiență unică în segment. Scaunele sunt și ele foarte confortabile și pot fi disponibile cu o multitudine de reglaje electrice, cu încălzire și ventilație. Și nu doar cele din față. Chiar și cele ale pasagerilor pot fi echipate astfel. De asemenea, modularitatea habitaclului este și ea impresionantă, scaunele fiind foarte ușor de rabatat sau chiar de scos complet din habitaclu.
Pentru cei cu resurse financiare nelimitate, Mercedes-Benz pune la dispoziție și un set de două scaune Exclusive, care sunt adevărate orgasme senzoriale. Se pot întinde aproape complet, au suport pentru picioare, pernă din catifea, reglaje electrice ca în Clasa S, ventilație, încălzire, masaj și un preț exorbitant de 6500 de euro fără TVA (pe piața din Germania).
Poți să faci risipă de spațiu sau poți să transporți până la opt pasageri în interiorul lui V-Klasse. Indiferent de varianta de caroserie pe care o alegi. Sunt trei la număr: Compact (4.90 metri), Long (5.14 metri) și Extralong (5.37metri). Eu am avut la test varianta intermediară, Long, și mi s-a părut un adevărat autobuz. Spațiul interior este și el uriaș, având în vedere că ampatamentul are cel puțin 3.2 metri lungime.
În funcție de varianta de caroserie crește sau scade și volumul portbagajului. În cazul variantei testate de mine acesta garanta o capacitate de 1030 de litri. Dacă mergeți pe varianta ExtraLong și vreți să transformați V-Klasse într-un model utilitar de zeci de mii de euro, atunci scoateți toate scaunele și obțineți un volum total care depășește 5000 de litri. Portbagajul se află în spatele unui hayon ce poate fi acționat electric, ca și cele două uși laterale de acces.
Bonus, dacă afară plouă, hayonul se transformă într-un acoperiș util care nu permite să te uzi când descarci bagajele.
Am lăsat la final spațiile disponibile pentru depozitarea bagajelor, telefoanelor, grijilor, copiilor. Ai tot felul de fante, de buzunare secrete, de suporturi pentru sticle. Totul este gândit de un maestru al practicalității. Cotiera ascunde un volum impresionant și poate fi comandată inclusiv cu suport încălzit sau răcit. Nici varianta unui mini frigider nu este exclusă.
Iti apreciez munca, te urmaresc atat pe site cat si la TV dar vezi ca este ,,experienta constructorului german'' nu ,,expertiza". Conform normelor in vigoare, a expertiza inseamna a supune ceva unei e expertize ceea ce nu e cazul aici.