Mercedes-Benz Clasa V facelift

2.0 Diesel 239CP Aut9 Executive

Interior

5.0

În iarna acestui an am fost transportat printr-o stațiune italiană de schi cu un Mercedes Clasa V, iar unul dintre jurnaliști, ceva mai cârcotaș, întreba șoferul nostru dacă nu are senzația că a plătit prea mult pentru un „model utilitar”.

E drept. prețul unui V-Klasse poate părea aberant pentru unii. Însă, dacă stai să te gândești că îți oferă materialele, scaunele și finisajele unui Clasa S pentru un total de opt pasageri, s-ar putea să-l privești ca pe o afacere bună. Faceliftul i-a adus lui Clasa V o mulțime de materiale noi, printre care și inserții din aluminiu, o planșă de bord placată cu lemn de cea mai bună calitate, scaune îmbrăcate într-o nouă piele Nappa și chiar fibră de carbon pe versiunile comandate cu pachet AMG.

Dacă nu ești impresionat așa de ușor, atunci e suficient să pipăi plafonul îmbrăcat în alcantara de culoare bej și o să te îndrăgostești. Iremediabil. Ca atunci când ai îmbrăcat primul tău pulover din cașmir.

Din punct de vedere senzorial, Mercedes-Benz Clasa V este o experiență unică în segment. Scaunele sunt și ele foarte confortabile și pot fi disponibile cu o multitudine de reglaje electrice, cu încălzire și ventilație. Și nu doar cele din față. Chiar și cele ale pasagerilor pot fi echipate astfel. De asemenea, modularitatea habitaclului este și ea impresionantă, scaunele fiind foarte ușor de rabatat sau chiar de scos complet din habitaclu.

Pentru cei cu resurse financiare nelimitate, Mercedes-Benz pune la dispoziție și un set de două scaune Exclusive, care sunt adevărate orgasme senzoriale. Se pot întinde aproape complet, au suport pentru picioare, pernă din catifea, reglaje electrice ca în Clasa S, ventilație, încălzire, masaj și un preț exorbitant de 6500 de euro fără TVA (pe piața din Germania).

Poți să faci risipă de spațiu sau poți să transporți până la opt pasageri în interiorul lui V-Klasse. Indiferent de varianta de caroserie pe care o alegi. Sunt trei la număr: Compact (4.90 metri), Long (5.14 metri) și Extralong (5.37metri). Eu am avut la test varianta intermediară, Long, și mi s-a părut un adevărat autobuz. Spațiul interior este și el uriaș, având în vedere că ampatamentul are cel puțin 3.2 metri lungime.

În funcție de varianta de caroserie crește sau scade și volumul portbagajului. În cazul variantei testate de mine acesta garanta o capacitate de 1030 de litri. Dacă mergeți pe varianta ExtraLong și vreți să transformați V-Klasse într-un model utilitar de zeci de mii de euro, atunci scoateți toate scaunele și obțineți un volum total care depășește 5000 de litri. Portbagajul se află în spatele unui hayon ce poate fi acționat electric, ca și cele două uși laterale de acces.

Bonus, dacă afară plouă, hayonul se transformă într-un acoperiș util care nu permite să te uzi când descarci bagajele.

Am lăsat la final spațiile disponibile pentru depozitarea bagajelor, telefoanelor, grijilor, copiilor. Ai tot felul de fante, de buzunare secrete, de suporturi pentru sticle. Totul este gândit de un maestru al practicalității. Cotiera ascunde un volum impresionant și poate fi comandată inclusiv cu suport încălzit sau răcit. Nici varianta unui mini frigider nu este exclusă.

  • @Bogdan Mirică, luni, 22.04.2019 20:45

    Iti apreciez munca, te urmaresc atat pe site cat si la TV dar vezi ca este ,,experienta constructorului german'' nu ,,expertiza". Conform normelor in vigoare, a expertiza inseamna a supune ceva unei e expertize ceea ce nu e cazul aici.

  • Kirotractor, marţi, 23.04.2019 10:59

    Offtopic: Da, deși e utilizat frecvent în ultima vreme, *expertiză* nu-i recunoscut în Dex cu sensul din articol, dar nici *premium* (în engl.= primă, recompensă) nu-i reconoscut... deloc. :-) Nici măcar în dicționarele de neologisme. Alte exprimări sunt însă cel puțin nefericite - nu doar pe AM. N-are rost să-mi bat însă... tastele de pomană din nou, fiindcă nimic nu se schimbă și, de ex., concept-car-ul cutare *primește* în continuare o versiune de serie. :-p Ontopic: Au ajuns văd autobuzele :-) să aibă performanțe de hot-hatch...(Vmax +sprintul 0-100 sunt identice cu ale răposatuuil meu Clio Williams d-acu 25 de ani.) Ciudate vremuri trăim -- zic asta în raport cu restricțiile traficului actual. Iar de prețuri, ce să mai zic?! Scaune opționale la bani de Logan... În fine, important e că au stea în frunte.

  • Costel, marţi, 23.04.2019 15:16

    un motor diesel care pe langa faptul ca nu se preda in fata contestatariilor aparuti ca ciupercile dupa ploaie in ultimul cincinal , ii capabil , prin valorile dezarmante de putere si cuplu cu care ii inzestrat , sa persifleze si sa sfideze de-a dreptul , prevederile conventiei de la Geneva privind regimul prizonierilor pe drumurile publice fiindu-i complet necunoscute acestui autentic sicario al soselelor nu inchei inainte de a pune totusi la indoiala oportunitatea acestui drive-test al lui B. Mirica tocmai in proximitatea datei unor optiuni pe batranul continent dar in special pe aceste meleaguri atunci cand , aceasta abundenta constructiva oferita (si) de Mercedes ii cat se poate de utila / indragita tocmai de aceia care inteleg prin performanta doar harnicia unei prezente mai mult decat consistente in locatii acolo unde unde o singura descalecare certifica respectul minimal la adresa celorlalti daca aceasta ''cutuma" ii totusi fara leac in Romania macar sa fie facuta doar cu "ajutorul " lui V300d ,ii cert mai facil de cautionat iar randamentul ii sublim :D

  • Kirotractor, joi, 25.04.2019 10:57

    @Costel: Hai că ejti tare, frate - să-mi moară motoru-n fiecare intersecție dacă postarea ta nu-i leită cu aburelile aberant-corporatiste scoase cu B.S.-generatorul ăsta: :-))) https://www.atrixnet.com/bs-generator.html

  • zarnesteanu, joi, 25.04.2019 23:35

    @Kiro Ha-ha-ha ... adevarul e ca m-a socat si pe mine tovarasul Cuostiel. De la frazele semi-analfabete + folosirea verbului "a fi" in varianta ardeleneasca pana la faza de icter, brusc, ne-am trezit cu incalcituri de cuvinte care te lasa perplex. Trebuie sa recunosc ca am incercat sa prind un sens din rahatul de mai sus, si din alte postari, dar mi-am dat seama ca e timp pierdut. Din pacate pentru el la ultimele texte, singurele tampenii inteligibile care au mai ramas sunt "ii" / "is" care iti dau senzatia ca ai calcat intr-un ca..t de cate ori dai de ele prin text. Cu mana pe inima, e primul clujean batut in cap de care am dat in viata mea. Avand in vedere ca Clujul are vreo cateva sute de mii de locuitori, e totusi un raport foarte bun.