Interior

4.5

Interiorul unui CLS a fost întotdeauna un motiv de admirație. Practic, puteai spune că modelul Coupe cu 4 uși era un fel de alternativă mai chic la eternul S-Class. De altfel, cele două interioare au semănat destul de mult, până acum câțiva ani. Nici ultima iterație de CLS nu s-a lăsat mai prejos.

Modelul nostru de test a fost „decorat” cu multe nuanțe deschise la culoare, probabil pentru a crea un contrast puternic cu exteriorul verde smarald. Pielea albă se putea regăsi nu doar pe scaune, ci și pe panourile ușilor, iar lemnul poros de pe consola centrală și de pe bord, parcă îi vine mănușă lui CLS.

Tot piele s-a folosit și pe planșa de bord, pe partea superioară, dar și pe panourile ușilor, la pachet cu anumite cusături contrastante de senzație. Și pentru că tot am vorbit de senzații, la bordul lui CLS ești asaltat de emoții de diverse feluri, calitatea fiind la nivel înalt în mare parte.

Am spus mare parte pentru că mai există loc de îmbunătățiri. De exemplu, unele elemente decorative dau impresia că nu sunt fixate foarte bine pe bordul mașinii, iar plasticul folosit pe manetele de pe consola centrală parcă putea fi mai bun.

Designul, per total, este deja familiar clienților. Avem două ecrane de 12.3 inch, unite într-o singură unitate, plasată pe bordul mașinii. Poate că ar fi putut avea o altă formă, dar deja e prea târziu să ne mai plângem de această abordare în ziua de azi, când toată lumea pare hotărâtă să aducă adevărate televizoare în habitaclu. De parcă ne plimbăm cu sufrageria pe stradă. Cel puțin grafica acestora e impecabilă și, grație luminilor ambientale, par să se integreze foarte bine în peisaj.

Design-ul scaunelor este unul special, iar nivelul de confort pe care îl oferă acestea le fac să pară fotolii high-tech, nu scaune de mașină. În primul rând, scaunele de pe CLS au integrată mai multă tehnologie decât are o compactă de acum 5 ani. Încălzirea și aerisirea în scaune sunt acum subiecte antice, pentru că scaunele lui CLS oferă câteva zeci de tipuri de masaj real, adevărat, nu doar mângâieri ale coloanei cu ajutorul unei rotițe Apoi, sprijinul lateral pe care-l oferă acestea nu este pasiv, ci activ, pentru că zonele laterale ale scaunelor „te țin în brațe” în funcție de direcția virajului. Mercedes le numește "scaune multicontur".

Locurile din spate sunt o altă poveste. Spațiul este destul de limitat, mai ales dacă ești o persoană de peste 1.8 metri înălțime. Accesul nu este nici el foarte facil, pentru că linia acoperișului coboară destul de mult pe laterale. Nu în ultimul rând, spațiul pentru picioare poate fi deficitar dacă „trăiești pe picior mare” și, mai ales, dacă ai un pasager înalt pe locul din fața ta.

Cu toate acestea, trebuie notat portbagajul destul de mare (520 de litri), care oferă spațiu pentru o familie care se pregătește de un concediu. Comparativ, BMW Seria 8 oferă 440 de litri, în timp ce A7, cu tot cu hayonul său, aduce un avantaj de doar 15 litri comparativ cu CLS.

  • Joe, joi, 12.10.2023 10:31

    La cum arata interiorul, exteriorul m i se pare penibil de simplist... parca tot prima generatie imi place cel mai mult.

  • @Joe, joi, 12.10.2023 13:41

    eu n-as zice simplist, ci mai degraba de un lux curat, ca totusi e o masina complexa, sofisticata si supercalitativa. partea mai putin buna, pentru care a si picat in dizgratie, e forma, care nu o mai ajuta in contextul actual al preferintelor clientilor si care o fac si sa aiba de suferit mult la partea practica si la usurinta in utilizarea zilnica, mai ales raportat la dimensiunile exterioare mari.

  • CLS, joi, 12.10.2023 19:04

    Una din cele mai bune masini de pe piata. Fiecare generatie, la vremea ei, a fost top of the class.

  • Ghiorghi, joi, 12.10.2023 19:30

    Sunt curios sa vad acei tineri care au 95 000 EUR pt asa o masina, si mai ales cati sunt la numar

  • Trilulilu, vineri, 13.10.2023 05:10

    Prima generație a fost și este cea mai frumoasă de departe. Actualizările ulterioare n-au adus absolut nimic caracterului, ba din contră