Consum

4.5

Ca de obicei, atunci când vine vorba de exemplare plug-in hybrid, consumul variază destul de mult în funcție de modul de exploatare. Singurul mod de exploatare recomandat pentru un PHEV este cu bateria încărcată zilnic. Astfel, te bucuri cu adevărat de ce are de oferit mașina.

În cazul lui GLA 250e, producătorul pretinde un consum mediu mixt de 1.6 litri/100 kilometri. Imposibil de atins, dacă mergi cu bateria descărcată. Autonomia electrică e cea responsabilă pentru aceste ținte nerealiste. Conform Mercedes-Benz, bateria de 10.6 kWh a lui GLA ar trebui să ofere o autonomie maximă de până la 63 de kilometri, aproape dublu față de ce am obținut eu. Concret, autonomia electrică pe care am atins-o la bordul acestei mașini, prin București, a fost de 38 de kilometri.

Consumul de combustibil, după primii 100 de kilometri prin urbe a fost de 5 litri/100 km, deloc rău pentru o astfel de mașină. Pe DN1 consumul a urcat la 6.5 litri/100 kilometri, iar pe autostradă, la 130 km/h, acesta a ajuns la 9 litri/100 kilometri.

Rivalii lui GLA 250e sunt făcuți după același șablon în ceea ce privește consumul oficial. De exemplu, Volvo XC40 în versiunea sa PHEV cu 211 CP are un consum estimat la 2.1 litri/100 kilometri, departe de ce poți obține cu adevărat. Audi Q3 45 TFSI e și ai săi 245 CP pretinde 1.7 litri/100 km, iar Alfa Romeo Tonale PHEV e și mai optimistă cu 1.5 litri/100 kilometri, deși are 280 CP la dispoziție.

Tot aici ar trebui să menționăm și timpul de încărcare al bateriei, din moment de nivelul acesteia determină consumul total al modelului de față. Ei bine, aici GLA are un avantaj decisiv comparativ cu rivalii săi. Aparent, cei de la Mercedes-Benz au înțeles că dacă se dorește cu adevărat ca mașinile PHEV să fie folosite cu bateria plină, atunci un sistem de încărcare rapidă este necesar.

Modelele producătorului din Stuttgart sunt singurele care sunt disponibile cu încărcare rapidă. În cazul lui GLA, la o priză CCS, mașina poate trage maxim 24 de kW. Astfel, GLA250e își poate reîncărca bateria în doar 20-30 de minute, în timp ce toți rivalii au nevoie de câteva ore.

  • GT, miercuri, 12.07.2023 23:57

    Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .

  • Andrei, joi, 13.07.2023 20:55

    Nu au incurcat, in oras merge hibrid si au avut si bateria plina. Pe autostrada consuma cat un 3 litri turbo pe benzina :) Poza aia cu urmele de degete in compartimentul motor, hmm.

  • GT, joi, 13.07.2023 21:48

    Pai se mentioneaza clar ca valorile alea au fost obtinute cu bateria descarcata. Daca folosesti bateria poti obtine chiar si mai putin in oras fara probleme.

  • Test, vineri, 14.07.2023 16:36

    Am un A250e sedan cu același sistem de propulsie. Am avut autonomie electrică pana la 74 km (între 15 și 25 de grade) iar la un circuit prin România de 1200 km (foarte putin autostrada) am obținut un consum de benzina de 3.8. Probabil mașină este mai aerodinamică și mai ușoară decât GLA 250e.

  • Andrei, duminică, 16.07.2023 13:05

    Poti consuma 3.8% daca pleci mereu cu ea incarcata si mergi incet, 1200km in mai multe zile. Daca faci 1200km continuu vei avea 8-9% pe autostrada si vreo 7% pe dn-uri.

  • @Andrei, luni, 17.07.2023 13:57

    În cei 1200 km nu am încărcat niciodată mașină (la priza) desigur s-a încât singura la cobarari și am ajuns acasă cu 57% baterie. Cu fiecare mașină trebuie sa înveți sa mergi.

  • andrei, miercuri, 19.07.2023 13:24

    mda, cu un bmw mild hybrid scot pe autostrada net mai putin cu o masina de 1.6 tone, adica vizibil sub 7. si nici nu mai am grija incarcarii bateriei. e mai utila prin oras asta plug-in. dar.....de ce ai lua un suv pt oras????? ca nu are logica.