Interior
Atunci când mă uit la planșa de bord, mă gândesc la o piesă de mobilier de lux. E o "etajeră" frumos lucrată, cu inserții din lemn și din aluminiu și cu cele mai frumoase guri de ventilație din lume. Însă, ca pe orice etajeră, se pune praful. Și chiar se adună impurități în colțul din dreptul șoferului, la îmbinarea ecranului cu bordul.
Materialele din partea superioară sunt admirabile, planșa de bord este moale, însă imediat ce cobori mâna o să fii dezamăgit. Plasticul e tare și neprietenos. Inclusiv pe consola centrală și în jurul cotierei.
Sunt suficiente spații de depozitare la nivelul portierelor față și spate, cotiera este și ea generoasă, iar spațiul pentru telefonul mobil este bine gândit și vine cu încărcare prin inducție (una chiar foarte eficientă).
Pe locurile din spate o să fii uimit de spațiul disponibil pentru picioare. Este mai mult decât generos. Mai ales pentru un model compact. Ai o banchetă care poate glisa pe o distanță de 14 centimetri (opțională), pentru a garanta mai mult loc în portbagaj.
Aici, capacitatea maximă este de 385 de litri, mai puțin cu 50 de litri comparativ cu un model asemănător, care nu are o baterie serioasă pentru sistemul hibrid, sub podea. Toate modelele PHEV din acest segment sunt afectate de acest sindrom, dar unele oferă mai mult spațiu. Volvo XC40 are la dispoziție 452 de litri, Audi Q3 se oprește la 380 de litri, iar Tonale e la egalitate cu modelul din Stuttgart: 385 de litri.
Ergonomia este la nivel înalt, după ce te obișnuiești cu faptul că ai schimbătorul de viteze pe coloana de direcție, în locul manetei pentru ștergătoare. Asta duce o multitudine de funcții pe maneta din partea stângă, care nu e doar semnalizator, ci și zona în care te vei îndrepta când afară plouă.
Nici cu butoanele sensibile la atingere de pe volan nu sunt foarte împăcat, dar, spre deosebire de alte modele Mercedes-Benz, pe GLA doar anumite funcții sunt rezervate aici.
Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .