Tinuta de drum

4.0

Așa cum știm, modelele Mercedes-Benz sunt croite special pentru a oferi, în primul rând, confort. Și GLA se pliază pe această tradiție, dar aici vorbim despre un model PHEV, iar asta vine cu anumite limitări. De ce? Pentru că GLA 250e are de cărat ceva mai multă greutate.

Comparativ cu un GLA „normal”, modelul plug-in hibrid are o greutate mai mare cu aproximativ 235 de kilograme (versus GLA 250). Asta se resimte la nivelul suspensiei, care a trebuit ranforsată subtil. Practic, peste denivelările scurte și dese, șasiul lui GLA 250e are tendința să danseze subtil, la pachet cu anumite sunete care nu ar trebui să ajungă în cabină, în mod normal.

Cu o arhitectură McPherson pe față și Multi-link pe spate, GLA 250e se achită bine de atribuții pe viraje, unde se simte stabilă, ba chiar mai stabilă decât frații săi non-PHEV, grație centrului de greutate mai coborât. Modelul testat de noi a avut bifată și o suspensie adaptivă. Aceasta a rigidizat și mai mult amortizoarele în modul Sport. Diferența e observabilă. Și direcția devine mai grea, dar fără a aduce un plus de feedback către palmele șoferului.

Mercedes-Benz GLA250e se simte cel mai bine în oraș, acolo unde vei rula electric de foarte multe ori, chiar dacă bateria e descărcată. Sistemul hibrid va căuta să oprească motorul termic de câte ori e posibil, mai ales pe decelerări. Plecările de pe loc sunt și ele asistate electric, iar, per total, atmosfera la bordul lui GLA e relaxată.

Pe autostradă, la viteze mari, vei observa zgomotul de rulare destul de pregnant, precum și pe cel generat de vânt. Izolarea fonică lasă loc de mai bine, mai ales pentru că vorbim despre un model Mercedes-Benz.

  • GT, miercuri, 12.07.2023 23:57

    Putina documentare n-ar strica... GLA 250e nu are suspensie independenta pe spate nici macar ca optiune. Vine cu bara de torsiune. Iar la capitolul consum, sigur nu ati incurcat pe cel din oras cu cel de autostrada? In conditiile in care bateria e descarcata, in oras ar trebui sa consume undeva pe la 9-10 l /100km in timp ce pe autostrada nu ar trebui sa depaseasca 6 - 6,5 l /100km, considerand un stil de mers normal dar si un trafic normal .

  • Andrei, joi, 13.07.2023 20:55

    Nu au incurcat, in oras merge hibrid si au avut si bateria plina. Pe autostrada consuma cat un 3 litri turbo pe benzina :) Poza aia cu urmele de degete in compartimentul motor, hmm.

  • GT, joi, 13.07.2023 21:48

    Pai se mentioneaza clar ca valorile alea au fost obtinute cu bateria descarcata. Daca folosesti bateria poti obtine chiar si mai putin in oras fara probleme.

  • Test, vineri, 14.07.2023 16:36

    Am un A250e sedan cu același sistem de propulsie. Am avut autonomie electrică pana la 74 km (între 15 și 25 de grade) iar la un circuit prin România de 1200 km (foarte putin autostrada) am obținut un consum de benzina de 3.8. Probabil mașină este mai aerodinamică și mai ușoară decât GLA 250e.

  • Andrei, duminică, 16.07.2023 13:05

    Poti consuma 3.8% daca pleci mereu cu ea incarcata si mergi incet, 1200km in mai multe zile. Daca faci 1200km continuu vei avea 8-9% pe autostrada si vreo 7% pe dn-uri.

  • @Andrei, luni, 17.07.2023 13:57

    În cei 1200 km nu am încărcat niciodată mașină (la priza) desigur s-a încât singura la cobarari și am ajuns acasă cu 57% baterie. Cu fiecare mașină trebuie sa înveți sa mergi.

  • andrei, miercuri, 19.07.2023 13:24

    mda, cu un bmw mild hybrid scot pe autostrada net mai putin cu o masina de 1.6 tone, adica vizibil sub 7. si nici nu mai am grija incarcarii bateriei. e mai utila prin oras asta plug-in. dar.....de ce ai lua un suv pt oras????? ca nu are logica.