Motor / Transmisie
Modificările substanțiale prin care trece industria auto nu aveau cum să nu afecteze chiar și cel mai popular model din portofoliul Mercedes-Benz. Astfel, GLC se bazează acum pe propulsoare de 2 litri, atât diesel cât și benzină.
Mai mult, toate sunt hibridizate, într-o măsură mai mare sau mai mică. Ce înseamnă asta? Înseamnă că avem de-a face, atât cu modele mild-hybrid, cât și cu modele plug-in hybrid, cum este cel aici de față.
GLC 400e este nu doar un PHEV, ci și cel mai puternic model din gamă cât încă mai așteptăm să vedem dacă primim și un model AMG pentru răsfățul simțurilor.
Sub capotă se află motorul termic de 2 litri, pe benzină, capabil să dezvolte 252 CP și 400 Nm cuplu, ajutat de un motor electric de 136 CP și 440 Nm cuplu, integrat în cutia de viteze cu 9 rapoarte. În total, modelul hibrid se poate baza pe 381 CP și 650 Nm cuplu, resurse îndestulătoare pentru oricine.
Partea cea mai bună este că nu vei avea niciodată sub 440 Nm cuplu la dispoziție cât timp te afli la volan. Iar asta se traduce într-un răspuns instantaneu în pedală, indiferent de modul de condus ales.
Desigur, fiind vorba despre un model PHEV, ai la dispoziție posibilitatea de a rula complet electric, bazându-te doar pe motorul de 136 de CP. Prea puțin pentru o astfel de mașină? Nu chiar, empiric observând că te vei descurca, mai ales prin oraș, cu aceste resurse. Să nu uităm că există mașini electrice care nu trec de acest nivel de putere.
Cutia automată cu 9 rapoarte își face treaba destul de bine și, datorită modului în care a fost creat acest tren de rulare, poți simți cum te trece prin toate treptele, chiar și în modul electric. Trecerea de la modul electric la propulsia termică se face lin, iar singurele sincope pe care le-am observat au fost izolate, la viteze mici, când mașina părea un pic indecisă cu privire la treapta potrivită.
În modul Sport, însă, lucrurile devin de-a dreptul brutale, iar motorul termic capătă și o voce pe care chiar nu ai auzit-o până la acel moment. Totul se desfășoară cu viteze amețitoare, iar resursele sunt mai mult decât îndestulătoare, chiar și la viteze mari.
Prin oraș, Mercedes-Benz GLC 400e se comportă ca un model electric. Asta dacă îl vei încărca, ceea ce ar TREBUI să faci OBLIGATORIU dacă vrei să îți cumperi un model plug-in hybrid.
Așadar, am stabilit că dacă vrei să achiziționezi un astfel de model, o vei face pentru că îți asumi folosirea lui așa cum a fost gândită, respectiv cu bateria încărcată. Astfel, vei merge electric toată ziua, pentru că îmi e greu să îmi închipui că vei avea o navetă zilnică mai mare de 100 de kilometri, astfel încât să termini resursele din baterie.
Dacă asta se întâmplă, GLC 400e nu se simte foarte diferit atunci când își pornește și motorul termic. Practic vorbim de unul dintre cele mai confortabile modele din segment, în ciuda greutății uriașe pe care o are de cărat.
Modelul acesta, chiar dacă este la a doua generație, pare să aibă pedigree. Este ca un smoking pentru bărbați. Clasic, mereu la modă, nimic ostentativ, totul la locul lui. Puține mărci reușesc asta.