Consum

5.0

Ca de obicei, partea de consum la un PHEV este incredibil de controversată. Ei bine, nu și aici. Pentru că GLC 400e a avut un consum de 0 litri de benzină pe 100 de kilometri. Da, ați citit bine!

Modelul german m-a surprins foarte plăcut când, după prima sută de kilometri parcurși prin oraș mi-a afișat consum 0 l/100 kilometri. Cum? Simplu: este o mașină care se ridică la înălțimea estimărilor WLTP, care spun că ar trebui să ai o autonomie pur electrică de între 104 și 120 de kilometri. Eu am obținut fix 100 de kilometri din acumulatorul de 31.2 kWh.

Partea și mai bună este că poți reîncărca acest acumulator (care e mai mare decât pe unele mașini electrice), în doar 30 de minute. Asta pentru că GLC 400e, la fel ca multe alte PHEV-uri de la Mercedes-Benz, are și un port de încărcare CCS. Adică încărcare rapidă. Pentru un hibrid, o să întrebați? Da, se poate.

În cazul lui GLC 400e, acesta poate fi alimentat cu puteri de până la 60 kW. Comparativ cu majoritatea rivalilor care se opresc la 7.4 kW, maxim, vorbim de un avantaj uriaș.

În afara orașului, pe DN, consumul a crescut la 5 litri/100 kilometri, ceea ce nu e rău deloc, încă o dată, având în vedere faptul că bateria a fost goală. Dar, dacă ar fi fost plină, la plecarea din București până la Ploiești, cred că aș fi reușit să parcurg tot drumul pe electricitate.

Pe autostradă, însă, resursele din baterie nu mai sunt atât de utile. Chiar dacă am avea bateria plină la plecare, la viteza maximă electrică a mașinii, de 140 km/h, nu cred că s-ar putea parcurge mai mult de 30-40 de kilometri. Așadar, aici consumul lui GLC 400e a crescut la 9.5 litri/100 km.

Rivalii lui GLC au mult teren de recuperat. BMW X3 xDrive30e, spre exemplu, este mult mai puțin potent. Acesta pretinde o autonomie electrică de maxim 50 de kilometri, în timp ce puterea maximă de încărcare este de 3.7 kW.

Audi Q5 55 TFSIe are o autonomie electrică ceva mai bună, teoretic, de 62 de kilometri, cu ai săi 367 de cai putere.

  • ds, marţi, 19.09.2023 13:17

    Modelul acesta, chiar dacă este la a doua generație, pare să aibă pedigree. Este ca un smoking pentru bărbați. Clasic, mereu la modă, nimic ostentativ, totul la locul lui. Puține mărci reușesc asta.

  • Nick, miercuri, 20.09.2023 11:57

    De ce nu ati comparat si cu Mazda CX60. Are un pret mai jos si dotata cu toate.Diferenta de aproape 30 mii euro e prea de tot.

  • Banditos, joi, 21.09.2023 11:02

    @spaclu...ai fost rau mercedes e pentru masele iesite din saracie care isi permit luxul cand nu au nevoie de el cum suna asta? :))

  • PMC, vineri, 22.09.2023 15:19

    Cu emotii in valuri, voce tremuranda si poticneli de incepator vreau sa va spun ca si in cazul acestei superbe masinarii, varianta de luat e cu "de" in coada. Adicatelea plugin hibrid Diesel. E pur si simplu o bijuterie tehnologica. As pune pariu ca intretinuta corespunzator, peste 10 ani o vinzi cu cat ai luat-o. This is stuff of legends. Daca tolomacii o sa reuseasca sa-si puna in practica agenda cretina cu interzicerea masinilor termice in 2035, o asemenea masina se va vinde la preturi exorbitante pe atunci. PS: interzicere, ca ce altceva pot face ineptii buni de nimic?!