Calitate / Pret
Duelul în acest segment se duce între rivalii tradiționali din Germania, așa cum ați putut observa. Niciunul dintre BMW, Audi și Mercedes-Benz nu e un brand „accesibil”, așa că prețurile sunt pe măsura performanțelor.
Pentru BMW X3 xDrive30e, acestea încep de la 63.000 de euro, cel mai coborât nivel, comparativ cu rivalii săi. De înțeles, din moment ce modelul din Munchen are cele mai modeste performanțe, dar este și cel mai în vârstă în acest moment.
Prețurile pentru Audi Q5 55 TFSIe sunt un mister în acest moment în România, din moment ce configuratorul brandului nu mai afișează acest model.
Nu avem aceeași problemă cu GLC 400e, care are un preț de pornire de 74.500 de euro, dar poate urca mult mai sus, în funcție de configurația aleasă. Modelul nostru de test avea o etichetă de aproximativ 91.000 de euro.
Și nici măcar nu vorbim despre multe dotări extra. Asta pentru că am avut bifat pachetul AMG Premium Plus, de 12.000 de euro, care a introdus în scenă lucruri precum: linia AMG la interior (volan, covorașe, pielea Nappa pe bord), bara frontală cu design AMG, jantele AMG, asistentul activ pentru menținerea benzii de rulare, acoperișul panoramic cu trapă, luminile ambientale, keyless entry și keyless go, farurile cu tehnologie Digital Light și pragurile iluminate.
Alt opțiuni suplimentare au inclus sistemul audio Burmester (1.200 euro), portul de încărcare CCS (600 euro), ornamentele de lemn din interior (400 euro) și multe altele.
Modelul acesta, chiar dacă este la a doua generație, pare să aibă pedigree. Este ca un smoking pentru bărbați. Clasic, mereu la modă, nimic ostentativ, totul la locul lui. Puține mărci reușesc asta.