Interior

4.5

Dacă exteriorul pare mai mult un facelift aplicat vechiului GLC, interiorul noului model este cu totul altceva, aliniat la ceea ce am văzut recent pe modele precum S-Class sau C-Class.

Mă refer, în primul rând, la design. Abordarea din trecut, cu ecranul pentru sistemul multimedia poziționat pe bord într-o poziției care sugera o improvizație de ultim moment, a dispărut. Acum avem un ecran aproape pătrat, poziționat în continuarea consolei centrale, cu o dimensiune de 11.9 inch. Acesta este și subtil rotit spre șofer.

În spatele volanului vei găsi un al doilea ecran, de data asta cu o diagonală de 12.3 inch, cu o rezoluție impecabilă și foarte ușor de citit. Totul este ergonomic, oricât de ciudat ar suna, având în vedere că o grămadă de butoane au dispărut de la bordul lui GLC.

Chiar și așa, vei putea găsi ceea ce cauți destul de ușor: de la panoul pentru climatizare (care e digital, la baza ecranului sistemului multimedia), la diferite alte funcții. În continuare nu suntem fanii butoanelor tactile de pe volan, dar parcă nu ne mai deranjează atât de tare ca la început. Sau poate ne-am obișnuit cu ele. Una din două.

Materialele folosite sunt, în mare parte, de bună calitate, dar depinde mult și de cum e configurată mașina. Modelul nostru de test, cu o etichetă destul de generoasă, a venit cu piele pe bord, ornamente de lemn poros, dar și cu multe inserții deja anoste și enervante din plastic negru lucios „Piano Black”. Acestea, vizibile mai ales pe consola centrală, atrag o sumedenie de amprente și praf. Dar deja știți asta.

Plasticul folosit provine acum din materiale reciclate într-o proporție mai mare. Asta nu reflectă calitatea lui în niciun fel, dar vorbim de suprafețe destul de dure la atingere, mai ales în zona de jos a panourilor ușilor.

Spațiile de stocare sunt și ele foarte generoase, de la cotieră la panourile din uși sau portbagaj. Pe modelul PHEV aici de față ai la dispoziție 460 de litri. BMW X3 e foarte puțin depășit în acest sens, oferind 450 de litri, în timp ce Audi Q5 55 TFSIe urcă peste rivalul din Stuttgart cu 5 litri.

Spațiul oferit pasagerilor, în schimb, este generos. Chiar și persoanele peste 1.8 metri înălțime nu vor avea o problemă în a călători pe distanțe lungi, chiar și pe locurile din spate.

  • ds, marţi, 19.09.2023 13:17

    Modelul acesta, chiar dacă este la a doua generație, pare să aibă pedigree. Este ca un smoking pentru bărbați. Clasic, mereu la modă, nimic ostentativ, totul la locul lui. Puține mărci reușesc asta.

  • Nick, miercuri, 20.09.2023 11:57

    De ce nu ati comparat si cu Mazda CX60. Are un pret mai jos si dotata cu toate.Diferenta de aproape 30 mii euro e prea de tot.

  • Banditos, joi, 21.09.2023 11:02

    @spaclu...ai fost rau mercedes e pentru masele iesite din saracie care isi permit luxul cand nu au nevoie de el cum suna asta? :))

  • PMC, vineri, 22.09.2023 15:19

    Cu emotii in valuri, voce tremuranda si poticneli de incepator vreau sa va spun ca si in cazul acestei superbe masinarii, varianta de luat e cu "de" in coada. Adicatelea plugin hibrid Diesel. E pur si simplu o bijuterie tehnologica. As pune pariu ca intretinuta corespunzator, peste 10 ani o vinzi cu cat ai luat-o. This is stuff of legends. Daca tolomacii o sa reuseasca sa-si puna in practica agenda cretina cu interzicerea masinilor termice in 2035, o asemenea masina se va vinde la preturi exorbitante pe atunci. PS: interzicere, ca ce altceva pot face ineptii buni de nimic?!