Motor / Transmisie

5.0

Așa cum spuneam, S580e este acum cel mai puternic model din oferta S-Class. Asta, bineînțeles, dacă nu luăm în considerare versiunile AMG, care oricum, teoretic, sunt parte din alt catalog. Cum a reușit S580e această performanță?

Prin combinarea unui motor de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, turbo, pe benzină, cu un motor electric. Prima unitate dezvoltă 367 CP și 500 Nm cuplu, în timp ce motorul electric, integrat în cutia de viteze, dezvoltă încă 150 CP și 480 Nm cuplu. Totalul ajunge la un neverosimil 510 CP și 750 Nm cuplu, cifre mai bune decât ce primești pe multe modele de „performanță”.

Partea cea mai bună la această combinație este că ai la dispoziție cuplul de 480 Nm, dezvoltat de motorul electric, în orice moment. Cuplu instant înseamnă răspuns instant al pedalei de accelerație, iar cutia cu 9 rapoarte știe să distribuie resursele impecabil către cele patru roți ale mașinii. Pentru că, da, avem tracțiune integrală 4Matic în standard.

Așa cum te-ai aștepta, în momentul în care pornește și motorul termic, nu vei simți nimic, niciun fel de sincopă, niciun fel de reacție neplăcută. Poate doar cum mașina livrează mai multe resurse la dispoziția piciorului tău drept. Nici măcar prea mult sunet nu se aude în habitaclu, de sub capotă, semn că izolarea fonică este încă unul dintre punctele forte ale lui S-Class.

Singurele momente în care vei auzi ceva din acea zonă vor fi când te decizi că e cazul să testezi cât de repede poate alerga această limuzină cu toată forța ei. Acțiunea de la bord este absolut impecabilă, totul desfășurându-se cu o liniaritate perfectă.

  • Andrei, miercuri, 08.11.2023 15:58

    Masina costa 180000 euro, iar compartimentul motor este atat de murdar si de prafuit, sters cu o carpa...Cum sa dai o masina murdara la testdrive?

  • @Andrei, joi, 09.11.2023 13:02

    asta le-am tot zis-o si eu celor de la AM, arata absolut dezgustator, mai bine nu puneau pozele. nu inteleg ce-o fi asa greu sa aibe la ei o laveta si un fas de geamuri care in lidl costa 6-7 lei?