Consum
Aici lucrurile devin un pic mai complicate. Dar numai dacă depășești 100 de kilometri în rutina ta zilnică. Mai știți ce am zis în introducere? Despre autonomia electrică a lui S580e? Ei bine, cei de la Mercedes-Benz nu au exagerat (mult) când au spus că poți face 100 de kilometri pur electric cu acest model.
Grație bateriei de 28.6 kWh (21.5 kWh utili), modelul german se poate deplasa, pe testate, cel puțin 80 de kilometri în regim electric, într-un București ultra-aglomerat, cu toate sistemele de confort pornite. Mai mult, dacă ai fi într-un oraș ceva mai organizat cțnd vine vorba de trafic, presupun că ai putea trece de bariera psihologică de 100 de kilometri. Absolut fascinant!
Consumul oficial pentru acest model este, la nivel declarativ, de un litru/100 kilometri. Conform computerului meu de bord, acesta a variat, în oraș, între 0 litri/100 km (și un consum de electricitate de aproximativ 20.5 kWh/100 km) și 2 litri/100 km (și un consum de electricitate de aproximativ 18.1 kWh/100 km). Nu că ai avea o problemă cu alimentarea acestui monstru, mai ales dacă ți-l permiți.
În afara orașului, cifrele au variat destul de mult, în funcție de regimul de mers. Media a fost aproape de 7 litri/100 km, pe autostradă fiind mai ridicată.
Rivalii pentru S580e sunt de același calibru. Din Ingolstadt ne face cu mâna Audi A8 60 TFSIe. Acesta are 462 CP la dispoziție și un consum estimat la 2 litri/100 de kilometri în versiunea lungă, pentru a păstra comparația corectă. BMW face acum Seria 7 doar în versiuni cu ampatament lung, iar 750e xDrive, alt PHEV, are un consum estimat la 1.2 litri/100 kilometri cu ai săi 489 CP.
Masina costa 180000 euro, iar compartimentul motor este atat de murdar si de prafuit, sters cu o carpa...Cum sa dai o masina murdara la testdrive?