Siguranta
E de la sine înțeles că noul S-Class vine cu o armată de camere și radare, care sunt atât de eficiente, încât îi permit să ofere o rulare semi-autonomă de nivel 3. Însă numai în Germania și SUA.
Acesta îi permite șoferului să ia mâinile de pe volan, însă mașina îi poate cere să intervină în anumite condiții specifice. Dacă nu o face în 10 secunde, mașina consideră că șoferul a suferit o urgență medicală, oprește și apoi apelează serviciile de urgență.
Momentan, nivelul 3 de condus semi-autonom funcționează doar până la o viteză de 60 de km/h, adică limita impusă de autoritățile germane pentru mașinile care se conduc singure. De curând, acesta a fost aprobat și în California, devenind primul astfel de sistem care poate fi folosit legal pe drumurile publice, după un proces sinuos de aprobare.
Mercedes-Benz susține că noul Clasa S monitorizează privirea șoferului și poziția acestuia în scaun pentru a evita situații în care acesta adoarme în timp ce mașina rulează semi-autonom.
Pe viitor, odată ce legislația o va permite, Mercedes va emite update-uri over-the-air, capabile să ridice limita de viteză de 60 de km/h sau să ofere autonomie de nivel 4.
Pe lângă aceste multiple sisteme de siguranță, Mercedes-Benz oferă și două tipuri de airbag cu care publicul nu este obișnuit. Este vorba despre un airbag frontal pentru pasagerii spate, care iese din spătarul scaunelor față. De asemenea, mai există airbaguri integrate în centurile pasagerilor spate. Prinderea centurilor este și ea iluminată cu un contur roșu, pentru a fi mai ușor de intuit pe timp de noapte.
Tot în eventualitatea unui impact, Mercedes-Benz poate face și alte eforturi pentru a păstra integritatea pasagerilor săi. Mai exact, versiunile echipate cu suspensia de top, E-Body Control, pot să detecteze iminența unui impact lateral și să ridice mașina cu câțiva centimetri pentru ca eventuala coliziune să aibă loc în dreptul pragului, nu al portierei.
Masina costa 180000 euro, iar compartimentul motor este atat de murdar si de prafuit, sters cu o carpa...Cum sa dai o masina murdara la testdrive?